Sztuczna inteligencja podbija Polskę. Wiemy, kto z niej najchętniej korzysta

Prawie połowa przedsiębiorstw w Polsce korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji. Pozostałe już planują wdrożenia, licząc na wielkie korzyści biznesowe. Jednak AI to też zagrożenia.

Aktualizacja: 29.05.2024 06:13 Publikacja: 29.05.2024 03:13

Najchętniej z AI korzystają działy marketingu i sprzedaży

Najchętniej z AI korzystają działy marketingu i sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Boom na sztuczną inteligencję nie ominął Polski – rodzimy biznes chce coraz intensywniej korzystać z tzw. generatywnej AI (genAI) i zapowiada inwestycje w tę technologię. Aż 46 proc. firm, które dziś jeszcze jej nie mają, szykuje się do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat – wynika z najnowszych badań instytutu SAS, które publikujemy jako pierwsi.

Ale także przedsiębiorstwa używające już genAI deklarują chęć rozwoju tego rozwiązania. Inwestycje w tzw. duże modele językowe (LLM) w ciągu roku planuje 89 proc. użytkowników AI. Z tego dziewięciu na dziesięciu ma już na ten cel zabezpieczone pieniądze w firmowym budżecie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Technologie
W pierwszym takim biegu humanoidy rywalizowały z ludźmi. Kto wygrał?
Technologie
USA potrafią już „manipulować czasem i przestrzenią”. Człowiek Trumpa zaskoczył
Technologie
Te zawody znikną przez AI w pierwszej kolejności. „Radykalne i szybkie zmiany”
Technologie
Powstał system nawigacji odporny na zakłócenia i dokładniejszy od GPS
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Technologie
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku