Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 29.05.2024 06:13 Publikacja: 29.05.2024 03:13
Najchętniej z AI korzystają działy marketingu i sprzedaży
Foto: Adobe Stock
Boom na sztuczną inteligencję nie ominął Polski – rodzimy biznes chce coraz intensywniej korzystać z tzw. generatywnej AI (genAI) i zapowiada inwestycje w tę technologię. Aż 46 proc. firm, które dziś jeszcze jej nie mają, szykuje się do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat – wynika z najnowszych badań instytutu SAS, które publikujemy jako pierwsi.
Ale także przedsiębiorstwa używające już genAI deklarują chęć rozwoju tego rozwiązania. Inwestycje w tzw. duże modele językowe (LLM) w ciągu roku planuje 89 proc. użytkowników AI. Z tego dziewięciu na dziesięciu ma już na ten cel zabezpieczone pieniądze w firmowym budżecie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Sztuczna inteligencja już ruszyła z rewolucją w medycynie, a pacjenci zamiast diagnozować się u specjalistów, ch...
Australijscy naukowcy opracowali technologię inżynierii białek, która skróci procesy zachodzące w komórkach ssak...
NtechLab, moskiewska firma technologiczna, opracowała system AI, który potrafi rozpoznać twarz w masce, a co wię...
Chiny są już w stanie sterować pszczołami za pomocą „najlżejszego na świecie chipu mózgowego”. Mogą je wykorzyst...
Po najnowszej aktualizacji generatywna sztuczna inteligencja od xAI nie gryzie się w język. Bot, szkolony m.in....
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas