Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 29.05.2024 06:13 Publikacja: 29.05.2024 03:13
Najchętniej z AI korzystają działy marketingu i sprzedaży
Foto: Adobe Stock
Boom na sztuczną inteligencję nie ominął Polski – rodzimy biznes chce coraz intensywniej korzystać z tzw. generatywnej AI (genAI) i zapowiada inwestycje w tę technologię. Aż 46 proc. firm, które dziś jeszcze jej nie mają, szykuje się do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat – wynika z najnowszych badań instytutu SAS, które publikujemy jako pierwsi.
Ale także przedsiębiorstwa używające już genAI deklarują chęć rozwoju tego rozwiązania. Inwestycje w tzw. duże modele językowe (LLM) w ciągu roku planuje 89 proc. użytkowników AI. Z tego dziewięciu na dziesięciu ma już na ten cel zabezpieczone pieniądze w firmowym budżecie.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Dwa pojazdy eVTOL chińskiego giganta Xpeng AeroHT zderzyły się w powietrzu podczas próby przed pokazami lotniczy...
Powszechne korzystanie z popularnych chatbotów może nieść potężne zagrożenia: od ujednolicenia kulturowego, po e...
AI od Google i OpenAI zdeklasowała „ludzką” konkurencję podczas światowych finałów najbardziej prestiżowych zawo...
To potężny krok w stronę spersonalizowanej medycyny. Badacze z Niemiec i Danii stworzyli model AI, który niczym...
ChatGPT to dopiero początek. OpenAI wchodzi w robotykę, kompletując zespół badaczy od humanoidów. Firma liczy, ż...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas