Sztuczna inteligencja podbija Polskę. Wiemy, kto z niej najchętniej korzysta

Prawie połowa przedsiębiorstw w Polsce korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji. Pozostałe już planują wdrożenia, licząc na wielkie korzyści biznesowe. Jednak AI to też zagrożenia.

Aktualizacja: 29.05.2024 06:13 Publikacja: 29.05.2024 03:13

Najchętniej z AI korzystają działy marketingu i sprzedaży

Najchętniej z AI korzystają działy marketingu i sprzedaży

Foto: Adobe Stock

Boom na sztuczną inteligencję nie ominął Polski – rodzimy biznes chce coraz intensywniej korzystać z tzw. generatywnej AI (genAI) i zapowiada inwestycje w tę technologię. Aż 46 proc. firm, które dziś jeszcze jej nie mają, szykuje się do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat – wynika z najnowszych badań instytutu SAS, które publikujemy jako pierwsi.

Ale także przedsiębiorstwa używające już genAI deklarują chęć rozwoju tego rozwiązania. Inwestycje w tzw. duże modele językowe (LLM) w ciągu roku planuje 89 proc. użytkowników AI. Z tego dziewięciu na dziesięciu ma już na ten cel zabezpieczone pieniądze w firmowym budżecie.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Materiał Promocyjny
Co AI może zrobić dla małych i średnich przedsiębiorstw
Technologie
Amerykanie stworzyli drewno twardsze niż stal. To rewolucja w budownictwie
Technologie
Rewolucja w lotach pasażerskich. Maszyny o dziwnym kształcie zdominują niebo
Technologie
Ćwiczenia w goglach zaskoczyły efektami. Czy technologia postawi na nogi Polaków?
Technologie
Ten polski pojazd ma odmienić pole walki. Nie potrzebuje załogi