Reklama

„Ojciec chrzestny AI” zdradza, kto przetrwa. „Świetny moment, by zostać hydraulikiem”

AI może nie tylko pozbawić nas pracy, ale i całkowicie nas zastąpić – ostrzega Geoffrey Hinton, noblista i pionier sztucznej inteligencji. Jego zdaniem „zwykła praca umysłowa” po prostu zniknie.

Publikacja: 20.06.2025 12:16

Geoffrey Hinton zwraca uwagę na mroczną stronę sztucznej inteligencji i ryzyka związane z jej rozwoj

Geoffrey Hinton zwraca uwagę na mroczną stronę sztucznej inteligencji i ryzyka związane z jej rozwojem

Foto: Arthur Petron, CC BY-SA 4.0 <https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0>, via Wikimedia Commons

Sztuczna inteligencja ostatecznie przewyższy ludzi we wszystkim, a to niesie ryzyko masowej utraty miejsc pracy i wysokiego bezrobocia – mówił 77-letni Geoffrey Hinton, były pracownik Google, laureat nagrody Turinga i jeden z pionierów prac nad AI (stąd nazywany jest „Ojcem chrzestnym sztucznej inteligencji”) w podcaście Diary of a CEO, prowadzonym przez brytyjskiego przedsiębiorcę Stevena Bartletta. Geoffrey Hinton zna tę branżę, jak nikt. W 2024 roku otrzymał nagrodę Nobla w dziedzinie fizyki za „fundamentalne odkrycia i wynalazki umożliwiające uczenie maszynowe z wykorzystaniem sztucznych sieci neuronowych”. Obecnie jest emerytowanym profesorem informatyki na Uniwersytecie w Toronto.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Technologie
Cichy i niewidzialny. Amerykanie stworzyli drona o niezwykłym napędzie
Technologie
„Psyho” pokonał AI w słynnych zawodach. Polak najlepszym programistą na świecie
Technologie
Nowa generacja robotów – nie tylko myślą, ale też „żyją”
Technologie
In vitro z genami trojga rodziców – medyczny przełom z Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Technologie
Dr ChatGPT kontra lekarze. Wyniki badań szokują, ale eksperci ostrzegają
Reklama
Reklama