Firma IDC zwiększyła o blisko 11 proc. swą wcześniejszą prognozę odnośnie globalnej wielkości sprzedaży tabletów w tym roku. Według firmy analitycznej w 2013 roku sprzeda się na świecie 190,9 mln tabletów, podczas gdy jej poprzednie szacunki mówiły o 172,4 mln sztuk.

IDC podkreśla, że w dużej mierze to zasługa popularyzowania się mniejszych 7-calowych tabletów z Androidem, które ze względu na niższą cenę stanowią coraz większą konkurencję do iPada mini. Podczas gdy, ceny iPada mini zaczynają się od 329 dol., to 7 calowego Nexusa Google można kupić o 40 proc. taniej.

Według analityków IDC doprowadzi to do tego, że już w tym roku tablety z Androidem wyprzedzą pod względem sprzedaży modele z iOS. Prognozują oni, że na koniec tego roku udział tych pierwszych w światowym rynku wynosić będzie 48,8 proc., a tabletów z iOS- 46 proc. W ubiegłym roku dominował jeszcze sprzęt Apple’a z udziałem 53,8 proc., podczas gdy modele z Androidem zdobyły 42,7 proc. światowego rynku.

IDC prognozuje też, że w dłuższej perspektywie w segmencie tabletów coraz bardziej będzie liczył się system Windows, który w 2017 r zdobędzie 10,1 proc. rynku, przy 46 proc. – Androida i 43,5 proc. – iOS.