Wrocławska firma TelForceOne podając wyniki finansowe inwestorom giełdowym poinformowała, że w ciągu ostatnich pięciu lat (od końca 2008 r. do końca 2013 r.) sprzedała w sumie ponad 1 mln sztuk aparatów komórkowych pod marką myPhone.

Nie podano wysokości wolumenu sprzedaży aparatów pod tą marką w ubiegłym roku. Spółka poinformowała, że w kooperacji z Jeronimo Martins (właściciel sklepów Biedronka) jej firma zależna MyPhone sprzedała ponad 100 tys. różnych urządzeń  (ma w ofercie zarówno smartfony, jak i tablety myTab).

W raporcie można znaleźć również informację, że trzy nowe modele smartfonów wprowadzone na przełomie III i IV kwartału oraz w ciągu ostatnich trzech miesięcy ub.r. sprzedały się w ponad 20 tys. sztuk, co według danych GfK miał dać im 3-proc. udział w rynku w tym czasie. Chodzi o myPhone Next, myPhone Fun oraz myPhone Duosmart.

Przychody grupy TelforceOne, która dystrybuuje również akcesoria do urządzeń elektronicznych, oświetlenie Led, czy produkty w rodzaju „e-papierosy”, wyniosły w ub. r. 155 mln zł rosnąc rok do roku o 28 proc., a zysk netto 4,2 mln zł i był kilka razy wyższy niż w 2012 r., gdy zamknął się kwotą 1,2 mln zł.

W raporcie uwagę zwraca wzrost zapasów i należności o terminie spłaty dłuższym niż 1 miesiąc. TelForceOne nie prowadził też w ub.r. inwestycji kapitałowych.