Globalna reklama online pod znakiem Google’a

Publikacja: 16.07.2014 17:54

Amerykański koncern Google ma, zdaniem analityków eMarketera, ponad 30-proc.  udział w globalnych przychodach z reklam internetowym. Wartość całego rynku szacowana jest na 140,15 mld dolarów i ma być wyższa o ponad 16,7 proc. niż rok temu.

Rynek reklamy mobilnej ma mieć wartość prawie dwukrotnie większą niż w 2013 roku wynoszącą około 32,71 mld dolarów.

Przychód Google’a ma w 2014 roku wynieść 44,1 mld dolarów i być wyższym od zeszłorocznego o około 15 proc.. W segmencie reklam mobilnych dominacja giganta jest jeszcze wyraźniejsza, ponieważ do firmy z Mountain View  należy ponad połowa wszystkich przychodów z tego typu reklam.

Najlepiej radzą sobie portale społecznościowe. Kolejny raz z rzędu na drugim miejscu w zestawieniu zajął Facebook, którego udział w całym reklamowym torcie wyniósł 7,79 proc. i wzrósł rok do roku o prawie 2 punkty proc.. Do serwisu Zuckenberga należy ponad 22,3 proc. przychodów z reklamy mobilnej (po wzroście o 4,5 pkt. proc.).

Na trzecim miejscu w zestawieniu znalazł się Microsoft, który zepchnął z podium Yahoo!, mimo rosnących przychodów tego ostatniego. Producent najpopularniejszego systemu operacyjnego świata, Windowsa, ma zwiększyć swoje przychody z reklamy internetowej o ponad jedną piątą rok do roku i zainkasować ponad 3,56 mld dolarów za bieżący rok. Do Microsoftu należeć będzie zatem 2,54 proc. całego globalnego rynku reklamy online, podczas gdy Yahoo! Dierżył będzie 2,52 proc. rynku z przychodami 3,53 mld dolarów.

Warte odnotowania są rosnące udziały Twittera, którego udział w rynku wzrośnie z 0,5 do 0,79 proc. oraz Linkedin, którego udział wzrośnie do 0,52 proc., co potwierdza tezę o rosnącej popularności serwisów społecznościowych zarówno wśród użytkowników, jak i wśród podążających za nimi reklamodawców.

Amerykański koncern Google ma, zdaniem analityków eMarketera, ponad 30-proc.  udział w globalnych przychodach z reklam internetowym. Wartość całego rynku szacowana jest na 140,15 mld dolarów i ma być wyższa o ponad 16,7 proc. niż rok temu.

Rynek reklamy mobilnej ma mieć wartość prawie dwukrotnie większą niż w 2013 roku wynoszącą około 32,71 mld dolarów.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu