Wyniki T-Mobile Polska w III kw. 2014: B2B stabilizowało przychody

Publikacja: 06.11.2014 09:16

T-Mobile Polska w III kw. br. zanotował 1,62 mld zł, o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r., ograniczając spadek obrotów wobec poprzednich okresów.  W euro tendencja wygląda jeszcze lepiej: spadek wynosi tylko 1 proc.

Telekomunikacyjna spółka notowała w minionym kwartale spadek przychodów w segmencie klientów indywidualnych, podczas gdy w segmencie B2B udało jej się przychody utrzymać na poziomie niezmienionym wobec tego sprzed roku.

EBITDA telekomu wyniosła 624 mln zł, rosnąc nieznacznie (o 1 proc.) w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Firma poprawiła dzięki splotowi tych dwóch czynników rentowność: marża EBITDA urosła do 38,5 proc. z 37,1 proc. w III kw. ub.r..

Baza aktywnych kart SIM T-Mobile powiększyła się w kwartale o 53 tys. do 15,728 mln, ale za sprawą wzrostu w segmencie pre-paid. Telekom obsługiwał w końcu września 8,837 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych, o 92 tys. więcej niż w czerwcu. Aktywnych kart SIM  w segmencie post-paid ubyło mu natomiast 39 tys. i kwartał zakończył  z wynikiem 6,891 mln  klientów.

Według Jensa Beckera, członka zarządu T-Mobile Polska ds. finansowych, na wyniki operacyjne firmy duży, pozytywny wpływ miały nowe taryfy JUMP z LTE 4G. Dzięki nim firma pozyskała więcej klientów niż w okresie poprzedzającym ich wprowadzenie.

Telekom szacuje, że właśnie dzięki taryfom Jump, liczba klientów przenoszących numer do T-Mobile z konkurencyjnych sieci w III kw. wzrosła o około 45 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2014 roku.

Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,0 proc. i był niższy o 0,1 pkt. proc. niż rok wcześniej. Średni miesięczny churn dla całej bazy wyniósł w tym okresie 2,2 proc. i również był niższy – o 0,4 pkt proc. niż przed rokiem.

Prezentacja właściciela polskiej sieci wskazuje, że rośnie nadal udział przychodów z usług innych niż głosowe w obrotach telekomu. W III kw. br. wynosił on już 38 proc.

Jednocześnie coraz większa jest liczba minut wydzwanianych przez statystycznego użytkownika. Urosła ona do 142 minut, a w segmencie post-paid do 275.

Według szacunków rpkom.pl w ciągu trzech kwartałów br. przychody T-Mobile Polska spadły do 4,606 mld zł o 7,3 proc. rok do roku, a EBITDA o 2,5 proc. do 1,77 mld zł.

Spośród polskich telekomów komórkowych dane za 9 miesięcy br. pokazał na razie jeszcze tylko Orange Polska. Segment mobilny firmy zanotował w tym czasie 4,6 mld zł przychodów, o 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej, a w samym III kw. br. przychody o 0,2 proc. wyższe niż rok temu. Trzeba przy tym pamiętać, że Orange w tym roku zaczął stosować sprzedaż ratalną urządzeń końcowych i ogranicza ona poziom spadków widocznych w komórkowej sieci.  W ciągu 9 miesięcy br. przychody z usług mobilnych Orange obniżyły się o 6,8 proc.

T-Mobile Polska w III kw. br. zanotował 1,62 mld zł, o 2,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2013 r., ograniczając spadek obrotów wobec poprzednich okresów.  W euro tendencja wygląda jeszcze lepiej: spadek wynosi tylko 1 proc.

Telekomunikacyjna spółka notowała w minionym kwartale spadek przychodów w segmencie klientów indywidualnych, podczas gdy w segmencie B2B udało jej się przychody utrzymać na poziomie niezmienionym wobec tego sprzed roku.

Pozostało 86% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu