W 2012 roku nominalny budżet reklamowy dwóch największych  operatorów kablowych – UPC Polska i Vectry – wzrósł o około 20 proc. Alternatywny operator stacjonarny – Netia – ograniczyła swoje wydatki reklamowe o prawie połowę.

Kantar Media, analizując wydatki reklamowe, szacuje, że w 2012 roku na swoje kampanie Netia wydała 46,9 miliona złotych (o 48,6 proc. mniej niż w roku poprzednim). Koszty te nie zawierają wydatków poczynionych na propagowanie usług w internecie. Kantar Media podaje szacunki oparte na cennikach reklamobiorców. Realne wydatki są niższe, bo stawki cennikowe podlegają rabatowaniu.

Razem ze zmianą wysokości budżetu marketingowego, nastąpiła zmiana firm zajmujących się promocją Netii. Pod koniec roku operator wybrał do współpracy dwa nowe domy mediowe, które zastąpiły ZenithOptimedia Group. Od 2013 roku za wizerunek reklamowy w zakresie ATL odpowiada Carat Polska, natomiast akcję w internecie inicjuje Value Media.

Konkurenci Netii, oferujący ten sam pakiet usług, ale działający w modelu sieci kablowych zdecydowanie zwiększyli swoje wydatki na rzecz promocji. UPC Polska wydała w 2012 roku 40,7 miliona złotych, o 20,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Około 80 proc. całej kwoty wydano w pierwszym półroczu. Vectra podzieliła swoje roczne wydatki zdecydowanie równomierniej. W pierwszym półroczu ub.r. wydała 10,5 mln zł, w drugim 12,2 mln zł, a suma wydatków poczynionych na reklamę pozainternetową była o 17,7 proc. większa niż w 2011 roku.

19 lutego 2013 roku sieć kablowa ogłosiła, że zmienia się agencja reklamowa mająca dbać o kampanię Vectry. W wyniku przetargu wybrana została Scholz&Friends, która zastąpiła BBDO Warszawa.