Maksymalnie 200 tys. klientów „pakietów siatkarskich” u operatorów płatnej tv

Na tyle szacują liczbę wykupionych dostępów do kanału Polsat Volleyball 1 relacjonującego rozgrywki Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej rozmówcy rpkom.pl

Publikacja: 23.09.2014 08:00

Polsat tych informacji nie komentuje. – Co do liczby dostępów – jest bardzo dużo spekulacji na rynku, my na razie konsekwentnie nie komentujemy i nie podajemy naszych danych – mówi Tomasz Matwiejczuk, rzecznik Telewizji Polsat.

W związku z tym, że na relacjonowanie mistrzostw zdecydował się nadawca prywatny, który wykupił wszystkie prawa do ich nadawania, relacje z wydarzenia (prócz meczu otwarcia i wynegocjowanego przez Prezydenta RP finałowego meczu Polska-Brazylia) były nadawane w kodowanym kanale Polsat Volleyball oferowanym za dodatkową opłatą przez operatorów płatnej telewizji. Pakiet obejmujący wszystkie rozgrywki kosztował u operatorów od ok. 80 zł do 100 zł, bo firmy musiały zapłacić Polsatowi za prawa do jego oferowania 75 zł (plus VAT) od widza. Część Polaków się przeciwko temu zbuntowała, co zapoczątkowało narodową debatę na temat obowiązków mediów publicznych, które nie zdecydowały się nawet na odkupienie części praw od Polsatu. To jednak najpewniej ostatnia taka sytuacja, bo mistrzostwa świata w siatkówce mężczyzn są na liście wydarzeń, które z mocy rozporządzenia Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji będą musiały być może już od końca przyszłego roku być nadawane na antenach otwartych.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką