Orange Polska: 59,2 mln zł od UKE
Do 20 lipca Urząd Komunikacji Elektronicznej przekazał Orange Polska 59,2 mln zł tytułem dopłaty do kosztów świadczenia tzw. usługi powszechnej (USO) w 2009 r. – podał urząd. To 93,7 proc. kwoty, jaką za ten okres ma otrzymać firma. USO to zbiór usług telekomunikacyjnych, często deficytowych, ale gwarantowanych obywatelom przez państwo. W latach 2006–2011 rolę operatora USO na wniosek UKE pełniła TPSA, przekształcona potem w Orange. Operatorowi USO prawo gwarantowało rekompensatę części kosztów, na którą składała się branża, w tym (w około 41 proc.) inne spółki z grupy Orange.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/801354_Orange_Polska:_592_mln_zl_od_UKE.html (dostęp płatny)
CD Projekt: Od przyszłego roku miliardowe zyski?
Wtorek był kolejnym udanym dniem dla posiadaczy akcji producentów gier. Najmocniej – podobnie jak w poniedziałek – drożał PlayWay, którego kapitalizacja przekroczyła 900 mln zł. Z kolei lider branży, CD Projekt, wyceniany jest na 19,6 mld zł.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/801357_CD_Projekt:_Od_przyszlego_roku_miliardowe_zyski.html (dostęp płatny)
Fuzja Qumaka z grupą Euvic jest nadal aktualna
Po poniedziałkowym rajdzie notowań we wtorek kurs runął. Uchwały dotyczące podwyższenia kapitału nie zostały jeszcze podjęte.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/801356_Fuzja_Qumaka_z_grupa_Euvic_jest_nadal_aktualna.html (dostęp płatny)
Puls Biznesu
T-Mobile namieszał w Qumaku
Wezwanie do zapłaty przesunęło głosowania nad emisją połączeniową Qumaka dla udziałowców spółki Euvic, która może jednak zasilić go gotówką. W ostatniej chwili Euvic zgłosił wniosek o przesunięcie zaplanowanego na wtorek głosowania nad emisją połączeniową Qumaka. Chce, aby NWZ ws. emisji odbyło się 4 września. Postanowił wnioskować o przesunięcie ze względu na konieczność wyjaśnienia kwestii wezwania do zapłaty od T-Mobile.
https://www.pb.pl/t-mobile-namieszal-w-qumaku-935768 (dostęp płatny)
Dostawcy chmury zdali test Sinatry
Skoro Departament Obrony USA powierza swoje IT zewnętrznym centrom, dlaczego małe firmy miałyby się bać takiego kroku. Branża technologiczna jest dużo bardziej skomplikowana, kreatywna i wymagająca intelektualnie niż sektor hotelowy. Mimo to są rzeczy, których dostawcy IT mogą się uczyć od hotelarzy. Weźmy sztukę perswazji. To nie przypadek, że w hotelowych łazienkach zawieszane są wywieszki z informacją, iż 90 proc. gości używa ręczników przez kilka dni. Co z tego, że to pewnie zawyżony, wzięty z sufitu wskaźnik.
https://www.pb.pl/dostawcy-chmury-zdali-test-sinatry-935797 (dostęp płatny)