Grupa Solorza największym reklamodawcą tradycyjnych mediów

Publikacja: 11.09.2018 10:15

679 mln zł brutto (bez uwzględnienia udzielonych im rabatów) wydali operatorzy telekomunikacyjni na reklamę w tradycyjnych mediach: radiu, telewizji i prasie, według danych zebranych przez firmę Instytut Monitoringu Mediów w okresie styczeń-sierpień br..

Najsłabszym okresem pod tym względem (z budżetem 41 mln zł) był jak do tej pory styczeń, miesiąc wyciszenia po gorącym marketingowo czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Najwięcej zaś telekomy przeznaczyły na wspomniane media w czerwcu, gdy kończy się rok szkolny, a użytkownicy wybierają taryfy z myślą o podróży (ponad 113,5 mln zł).

Ostatni z miesięcy objętych tegorocznym monitoringiem – sierpień – był podobny do stycznia. Telekomy przeznaczyły na reklamę w prasie, radiu i telewizji około 45 mln zł – wynika z danych IMM.

Wzmożone działania marketingowe widać we wrześniu i trzeba się spodziewać powrotu wyższych wydatków ze strony firm.

W sierpniu – podobnie jak w całym omawianym okresie – najwięcej warte kampanie realizowała w trzech mediach grupa Zygmunta Solorza. Według naszych szacunków, cennikowo jej zamówienia warte były około 21 mln zł, czyli prawie połowę zamówień branży.

W okresie 8 miesięcy, udział Plusa i Cyfrowego Polsatu w budżecie sektora na reklamę to około 37 proc. (251 mln zł). Gros (około 170 mln zł w ciągu 8 miesięcy) to wartość zamówień reklamowych Plusa. Telekom lokuje w trzech mediach najwięcej na tle komórkowych sieci, ale trzeba pamiętać, że należy do grupy Polsat i jego wydatki na siostrzanych antenach to element zarządzania gotówką w grupie i finansowania poszczególnych projektów przy jednoczesnym zachowaniu warunków rynkowych zakupów wymaganych przez banki.

Drugim reklamodawcą po Plusie jest w tym roku  Orange Polska, który w omawianych mediach zrealizował kampanie warte brutto 130,3 mln zł. Trzecie miejsce należy do T-Mobile Polska z około 122 mln zł, a czwarte do Playa (około 100 mln zł).

Czterej główni operatorzy odpowiadali w tym roku za około 89 proc. kampanii wykupionych przez branżę.

679 mln zł brutto (bez uwzględnienia udzielonych im rabatów) wydali operatorzy telekomunikacyjni na reklamę w tradycyjnych mediach: radiu, telewizji i prasie, według danych zebranych przez firmę Instytut Monitoringu Mediów w okresie styczeń-sierpień br..

Najsłabszym okresem pod tym względem (z budżetem 41 mln zł) był jak do tej pory styczeń, miesiąc wyciszenia po gorącym marketingowo czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Najwięcej zaś telekomy przeznaczyły na wspomniane media w czerwcu, gdy kończy się rok szkolny, a użytkownicy wybierają taryfy z myślą o podróży (ponad 113,5 mln zł).

0 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?