Grupa Solorza największym reklamodawcą tradycyjnych mediów

Publikacja: 11.09.2018 10:15

679 mln zł brutto (bez uwzględnienia udzielonych im rabatów) wydali operatorzy telekomunikacyjni na reklamę w tradycyjnych mediach: radiu, telewizji i prasie, według danych zebranych przez firmę Instytut Monitoringu Mediów w okresie styczeń-sierpień br..

Najsłabszym okresem pod tym względem (z budżetem 41 mln zł) był jak do tej pory styczeń, miesiąc wyciszenia po gorącym marketingowo czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Najwięcej zaś telekomy przeznaczyły na wspomniane media w czerwcu, gdy kończy się rok szkolny, a użytkownicy wybierają taryfy z myślą o podróży (ponad 113,5 mln zł).

Ostatni z miesięcy objętych tegorocznym monitoringiem – sierpień – był podobny do stycznia. Telekomy przeznaczyły na reklamę w prasie, radiu i telewizji około 45 mln zł – wynika z danych IMM.

Wzmożone działania marketingowe widać we wrześniu i trzeba się spodziewać powrotu wyższych wydatków ze strony firm.

W sierpniu – podobnie jak w całym omawianym okresie – najwięcej warte kampanie realizowała w trzech mediach grupa Zygmunta Solorza. Według naszych szacunków, cennikowo jej zamówienia warte były około 21 mln zł, czyli prawie połowę zamówień branży.

W okresie 8 miesięcy, udział Plusa i Cyfrowego Polsatu w budżecie sektora na reklamę to około 37 proc. (251 mln zł). Gros (około 170 mln zł w ciągu 8 miesięcy) to wartość zamówień reklamowych Plusa. Telekom lokuje w trzech mediach najwięcej na tle komórkowych sieci, ale trzeba pamiętać, że należy do grupy Polsat i jego wydatki na siostrzanych antenach to element zarządzania gotówką w grupie i finansowania poszczególnych projektów przy jednoczesnym zachowaniu warunków rynkowych zakupów wymaganych przez banki.

Drugim reklamodawcą po Plusie jest w tym roku  Orange Polska, który w omawianych mediach zrealizował kampanie warte brutto 130,3 mln zł. Trzecie miejsce należy do T-Mobile Polska z około 122 mln zł, a czwarte do Playa (około 100 mln zł).

Czterej główni operatorzy odpowiadali w tym roku za około 89 proc. kampanii wykupionych przez branżę.

679 mln zł brutto (bez uwzględnienia udzielonych im rabatów) wydali operatorzy telekomunikacyjni na reklamę w tradycyjnych mediach: radiu, telewizji i prasie, według danych zebranych przez firmę Instytut Monitoringu Mediów w okresie styczeń-sierpień br..

Najsłabszym okresem pod tym względem (z budżetem 41 mln zł) był jak do tej pory styczeń, miesiąc wyciszenia po gorącym marketingowo czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Najwięcej zaś telekomy przeznaczyły na wspomniane media w czerwcu, gdy kończy się rok szkolny, a użytkownicy wybierają taryfy z myślą o podróży (ponad 113,5 mln zł).

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu