679 mln zł brutto (bez uwzględnienia udzielonych im rabatów) wydali operatorzy telekomunikacyjni na reklamę w tradycyjnych mediach: radiu, telewizji i prasie, według danych zebranych przez firmę Instytut Monitoringu Mediów w okresie styczeń-sierpień br..
Najsłabszym okresem pod tym względem (z budżetem 41 mln zł) był jak do tej pory styczeń, miesiąc wyciszenia po gorącym marketingowo czasie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Najwięcej zaś telekomy przeznaczyły na wspomniane media w czerwcu, gdy kończy się rok szkolny, a użytkownicy wybierają taryfy z myślą o podróży (ponad 113,5 mln zł).
Ostatni z miesięcy objętych tegorocznym monitoringiem – sierpień – był podobny do stycznia. Telekomy przeznaczyły na reklamę w prasie, radiu i telewizji około 45 mln zł – wynika z danych IMM.
Wzmożone działania marketingowe widać we wrześniu i trzeba się spodziewać powrotu wyższych wydatków ze strony firm.
W sierpniu – podobnie jak w całym omawianym okresie – najwięcej warte kampanie realizowała w trzech mediach grupa Zygmunta Solorza. Według naszych szacunków, cennikowo jej zamówienia warte były około 21 mln zł, czyli prawie połowę zamówień branży.