IAB Polska: 74 proc. polskich internautów korzysta z internetu w smartfonie

Publikacja: 16.04.2019 18:27

Nasila się zjawisko określane multiscreeningiem. Coraz większa grupa osób niemal jednocześnie patrzy np. w ekran telewizora i smartfon.

W ciągu czterech lat o 10 pkt proc. do 93 proc. urosła grupa osób używających internetu od 15. roku życia w górę, którym zdarza się jednocześnie korzystać z więcej niż jednego urządzenia multimedialnego – wynika z badania „TV+WWW=Razem Lepiej” przeprowadzonego przy udziale Grupy Roboczej IAB Polska AudioVideo.

– Multiscreening wciąż się rozwija, choć postępująca cyfryzacja zmienia istotnie jego oblicze. Coraz mniej użytkowników ogląda tradycyjną telewizję, a jednocześnie rośnie rynek usług mobilnych i dostępu do treści audiowizualnych za ich pośrednictwem. Coraz częściej dochodzi także do współkonsumpcji treści pomiędzy ekranami cyfrowymi – komentuje Paweł Molenda, dyrektor ds. badań w IAB Polska w przedmowie do trzeciej edycji raportu.

Wyniki badania to jeszcze jedno potwierdzenie tezy, że internet stanowi konkurencję dla tradycyjnych mediów, ponieważ odciąga uwagę konsumenta. Podczas gdy w 2014 roku 90 proc. internautów deklarowało, że ogląda tradycyjną telewizję, to w najnowszej edycji badania takiej odpowiedzi udzieliło już 82 proc. badanych. Traci także prasa drukowana i tradycyjne radio.

Zyskują natomiast treści dystrybuowane przez internet. Z internetu w smartfonie korzysta obecnie 74 proc. badanych, podczas gdy cztery lata temu – 51 proc..

Mocno – o 15 pkt proc. do 25 proc. badanych – urosło grono osób używających smart TV.

Spece od reklamy starają się przekonywać reklamodawców, że nadal warto inwestować zarówno w tradycyjną telewizję, jak i internetowy kanał dotarcia do konsumentów.

Według IAB, grono osób korzystających od czasu do czasu z internetu podczas oglądania telewizji urosło z 85 proc. w 2014 roku do 90 proc. w roku 2018.

Dużo silniej upowszechniło się w tym czasie zachowanie polegające na jednoczesnym korzystaniu z dwóch urządzeń z internetem. Grono osób deklarujących, że tak postępuje urosło z 50 do 79 proc.

Autorzy raportu przekonują, że taki model korzystania z treści wideo stymuluje zakupy produktów marek widocznych na ekranach.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i Suzuki Swift ponownie w gronie liderów rankingu niezawodności
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego