O 46 tysięcy do 10,869 mln urosła w II kwartale br. baza użytkowników sieci komórkowej T-Mobile Polska liczona według aktywowanych kart SIM – wynika ze sprawozdania Deutsche Telekom, właściciela T-Mobile. W skali 12 miesięcy liczba ta oznacza wzrost o 260 tys. kart SIM. Wzrost w kwartale to bilans spadku w segmencie pre-paid (o około 29 tys.) i wzrostu (o 76 tys.) w segmencie post-paid.
Miniony kwartał T-Mobile Polska może zaliczyć do stabilnych także pod względem wyników finansowych.
Według naszych obliczeń na podstawie kursów walut podanych przez DT i danych w euro, przychody T-Mobile Polska operatora nie zmieniły się w porównaniu z tymi z II kwartału 2018 roku i wyniosły 1,57 mld zł. Było to możliwe za sprawą wzrostu w segmencie usług stacjonarnych i ICT, które powiększyły się rok do roku o 15,4 proc. do 133 mln zł.
W podstawowym dla siebie segmencie mobilnym operator odnotował niewielki, 0,9-proc. spadek wpływów. Z informacji przekazanych przez DT i T-Mobile Polska można wnosić, że wynikał on przede wszystkim z niższych wpływów ze sprzedaży urządzeń, takich jak smartfony. Przychody z usług mobilnych T-Mobile były wyższe rok do roku o 5,5 proc..
Interpretację danych potwierdza komentarz ze strony zarządu telekomu.