Średnie przedsiębiorstwa: segment pełen wyzwań

Operatorzy telekomunikacyjni nie przywiązują obecnie zbyt dużej wagi do firm średniej wielkości. Dostrzegła to Netia, dostosowując swoje rozwiązania dla dużych klientów korporacyjnych, tak, aby również mniejsze przedsiębiorstwa miały dostęp do nowoczesnych i wydajnych rozwiązań w przystępnej cenie.

Publikacja: 20.06.2010 16:28

Leszek Sankowski, Starszy Kierownik Działu Rozwoju i Zarządzania Produktami dla Biznesu

Leszek Sankowski, Starszy Kierownik Działu Rozwoju i Zarządzania Produktami dla Biznesu

Foto: Netia

W przedsiębiorstwach nieco większych niż te, które określamy jako firmy średniej wielkości, ale jeszcze nie korporacjach (zatrudniające od 10 do 100 pracowników umysłowych), prawie zawsze znajdziemy co najmniej jedną lub więcej (jeśli jest to firma wielooddziałowa) tradycyjną centralę PABX. Również firmowa poczta e-mail i sieć LAN, utrzymywana jest niemal w pełni własnymi siłami, na bazie zakupionych przez firmę serwerów, switchy, czy routerów. Na co dzień utrzymaniem tych wszystkich systemów zajmują się zatrudnieni w firmie eksperci, ale przy większych modernizacjach, czy naprawach niemal zawsze przedsiębiorstwa takie korzystają z zewnętrznej pomocy.

Jak wynika z badań rynkowych, obecnie większość tego typu przedsiębiorstw ma najczęściej internet, telefonię stacjonarną i komórkową od wielu różnych dostawców. Sprawia to, że z każdym z operatorów firmy muszą negocjować osobne umowy i stawki, różnym dostawcom zgłaszają awarie itp. Dodatkowe wydatki sprawiają, że rzeczywiste koszty teleinformatyki są często nawet kilkukrotnie wyższe niż by to wynikało z faktur wystawianych co miesiąc przez operatorów. Dzisiaj średnie firmy wydają na usługi telekomunikacyjne średnio około 4 tysięcy złotych miesięcznie (ok. 2 tys. zł na usługi stacjonarne i 2 tys. zł na usługi komórkowe).*

[srodtytul]Indywidualnie i kompleksowo[/srodtytul]

Czy obecny stan rzeczy spełnia oczekiwania tych przedsiębiorstw? Leszek Sankowski, Starszy Kierownik Zarządzania Ofertą w Netii, uważa, że firmy średniej wielkości nie otrzymują satysfakcjonującej odpowiedzi od operatorów i przedstawia listę takich oczekiwań.

– Nasze badania i bezpośrednie rozmowy z klientami, wskazują, że średnie firmy chciałyby być obsługiwane kompleksowo, czyli kupować jak najwięcej usług u jednego operatora, ale oczekują, że ten będzie partnerem, który rozumie potrzeby firmy i sam potrafi wykreować najbardziej efektywne rozwiązania. Firmy takie oczekują elastycznego i indywidualnego podejścia w doborze oferty, produktów, czy specjalnych stawek za usługi, czyli mówiąc potocznie: oferty uszytej na miarę – mówi Leszek Sankowski. Przedstawiciel Netii, największego alternatywnego dostawcy pełnego portfolio usług telekomunikacyjnych, przekonuje, że jego firma spełnia te oczekiwania z nawiązką.

– Netia nie tylko jest w stanie profesjonalnie doradzić klientowi najlepsze dla jego biznesu rozwiązanie, ale dodatkowo pomaga ograniczyć koszty inwestycyjne (CAPEX), gdyż stawia na najnowszej generacji rozwiązania hostowane. Dzięki temu klient nie musi ponosić kosztów wdrożenia nowego rozwiązania, a co więcej może w pełni oddać się swojemu właściwemu biznesowi, oddając Netii w zarządzanie to, na czym Netia zna się najlepiej. Uwolnione w ten sposób zasoby ludzkie i kapitałowe można z powodzeniem wykorzystać do dalszego rozwoju działalności – twierdzi Leszek Sankowski.

[srodtytul] Hosting i outsourcing[/srodtytul]

Kierunek, w jakim zmierza Netia, to przejście od usług opartych o tradycyjne usługi głosowe i transmisji danych z wykorzystaniem sprzętu zainstalowanego u klientów (centrale abonenckie PABX, routery) na hostowane rozwiązania IP, w których sprzęt taki jak routery jest przez klientów dzierżawiony a pozostałe rozwiązania (np. usługi głosowe, bezpieczeństwa) są wirtualizowane.

Specjalnością Netii są także dedykowane rozwiązania w zakresie usług głosowych (grupy biznesowe), które – dzięki możliwości kreowania dowolnych scenariuszy połączeń głosowych w ramach zespołów zadaniowych w przedsiębiorstwach – wydatnie poprawiają efektywność pracy. Netia oferuje również unikatowe w skali kraju rozwiązanie konwergentne o nazwie OnePhone, które pozwala na odbieranie i nawiązywanie połączeń stacjonarnych w ramach firmowych ryczałtów z telefonów komórkowych nawet za granicą (potrzebny jest tylko dostęp do internetu Wi-Fi). Do tego dochodzą proste w obsłudze rozwiązania fax2mail (całą korespondencja może się odbywać elektronicznie z archiwizacją i dostępem przez WWW), czy też efektywne kosztowo rozwiązania telekonferencyjne.

Z kolei dzięki usługom WAN MPLS, BVPN ,czy szybkiego, biznesowego dostępu do internetu (również w technologii Ethernet) przedsiębiorstwa zyskują wysoką sprawność operacyjną i komfort. Dzięki temu, że rozwiązania oferowane klientom (transmisja danych i głos) mogą być w pełni oparte o IP, możliwa jest daleko idąca integracja i bezproblemowe współdziałanie z rozwiązaniami zastanymi u klienta (np. integracja istniejącej centrali abonenckiej PABX z rozwiązaniami NGN poprzez SIP Trunk).

[srodtytul]Szybkość i bezpieczeństwo[/srodtytul]

Nie bez znaczenia są również szeroko pojęte kwestie bezpieczeństwa. Oferowane przez Netię rozwiązania software antyvirus, antyspam, antyspyware, firewall, ale również bezpieczeństwa danych (z możliwością odzyskania w sytuacji krytycznej) zabezpieczające kapitał firmy jakim jest know-how zgromadzony na komputerach osobistych pracowników oraz serwerach.

Ale bezpieczeństwo, to również możliwość zapewnienia danej firmie odpowiednich poziomów SLA, czyli gwarancji oczekiwanej jakości, obejmujących wiele różnych parametrów, tj.: dostępność usług, czasy usuwania awarii, aż po drobiazgowe parametry opóźnień, utraty pakietów czy tzw. jittera.

[srodtytul]Jakość usług i obsługi [/srodtytul]

Nacisk jaki Netia kładzie na jakość usług i obsługi klientów biznesowych zaowocował w ostatnim czasie dodatkową inicjatywą – uruchomieniem Centrum Obsługi Biznesu.

– W ramach Centrum Obsługi Biznesu, zatrudniającego najwyższej klasy specjalistów, funkcjonują dwie jednostki – pierwsza jest odpowiedzialna za obsługę klientów korporacyjnych, a druga za obsługę małych i średnich firm. Jesteśmy przekonani, że uruchomienie tego Centrum spowoduje jeszcze większy wzrost satysfakcji klientów – mówi Leszek Sankowski.

*wg badań firmy Audytel z 2009 r.

Artykuł dostarczył partner serwisu rpkom.pl

W przedsiębiorstwach nieco większych niż te, które określamy jako firmy średniej wielkości, ale jeszcze nie korporacjach (zatrudniające od 10 do 100 pracowników umysłowych), prawie zawsze znajdziemy co najmniej jedną lub więcej (jeśli jest to firma wielooddziałowa) tradycyjną centralę PABX. Również firmowa poczta e-mail i sieć LAN, utrzymywana jest niemal w pełni własnymi siłami, na bazie zakupionych przez firmę serwerów, switchy, czy routerów. Na co dzień utrzymaniem tych wszystkich systemów zajmują się zatrudnieni w firmie eksperci, ale przy większych modernizacjach, czy naprawach niemal zawsze przedsiębiorstwa takie korzystają z zewnętrznej pomocy.

Pozostało 89% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G