– Zmiana wynika z kilku rzeczy. Po pierwsze patrzymy na wyniki oglądalności i dłuższe formy lepiej się dziś oglądają niż teledyski. Po drugi – patrzymy, co dzieje się na innych rynkach, a tam także zachodzą takie zmiany. Po trzecie: zagęściło się na rynku stacji muzycznych. Kiedyś były na nim tylko Viva i MTV, które potem zaczęły należeć do jednej firmy. Obecnie mamy też Eskę TV, rebel.tv, 4fun.tv,TV Disco, Polo TV i wciąż słychać o możliwych nowych projektach tego typu, a liczba widzów na rynku pozostaje taka sama – mówi Adamska.
Moda na paradokumentalne telenowele
W lipcu w Viva Polska zadebiutują programy: Webnieci (polska produkcja, w której prowadzący – raper Tede i telewizyjny i radiowy prezenter Kędzior – Piotr Kędzierski – będą oceniać najciekawsze klipy z Internetu), amerykańska kreskówka Futurama oraz program Chyba ich pogięło!, w którym prezentowane będą najdziwniejsze i najbardziej zaskakujące wyczyny osób nagranych przez kamery bezpieczeństwa czy policyjne oraz monitorujące ulice.
Na lato wprowadzone zostaną także do ramówki wakacyjne programy Viva Lato i show Viva Pudelek , a na jesień nadawca planuje wysokobudżetową produkcje z gatunku scripted reality. – Okazuje się, że programy w rodzaju Pamiętników z wakacji cieszą się dużym powodzeniem, bo to taki kontrolowany kicz – ludzie oglądają je z przymrużeniem oka – mówi Magdalena Adamska. Nowa ramówkę kanał kieruje do starszych widzów niż do tej pory. – Dotychczas myśleliśmy raczej o widzu w wieku 16-19 lat, teraz kierujemy się do 20-35-latków. Nasz standardowy widz do dwudziestokilkulatek na studiach lub tuz po –mówi Adamska.
W przeciwieństwie do największych stacji ogólnotematycznych wąsko sprofilowane kanały tematyczne w wakacje wprowadzają nowości, bo wtedy ich oglądalność nie spada, tak jak to jest w przypadku największych stacji.