Mniej muzyki w Vivie

Zmieni się też logo kanału i jego oprawa antenowa. Zasadniczą zmianą będzie jednak spadek czasu, przez jaki dotychczas były pokazywane w kanale teledyski. – Do tej pory nadawane były przez 75-85 proc. czasu antenowego, teraz ten czas zmniejszy się do 60 proc. I będzie to widać, bo te zmiany zajmą w prime-time (czas najlepszej oglądalności telewizyjnej – red.) – mówi Magdalena Adamska, dyrektor programowa Vivy Polska

Publikacja: 04.07.2012 07:00

Mniej muzyki w Vivie

Foto: ROL

– Zmiana wynika z kilku rzeczy. Po pierwsze patrzymy na wyniki oglądalności i dłuższe formy lepiej się dziś oglądają niż teledyski. Po drugi – patrzymy, co dzieje się na innych rynkach, a tam także zachodzą takie zmiany. Po trzecie: zagęściło się na rynku stacji muzycznych. Kiedyś były na nim tylko Viva i MTV, które potem zaczęły należeć do jednej firmy. Obecnie mamy też Eskę TV, rebel.tv, 4fun.tv,TV Disco, Polo TV i wciąż słychać o możliwych nowych projektach tego typu, a liczba widzów na rynku pozostaje taka sama – mówi Adamska.

Moda na paradokumentalne telenowele

W lipcu w Viva Polska zadebiutują programy: Webnieci (polska produkcja, w której prowadzący – raper Tede i telewizyjny i radiowy prezenter KędziorPiotr Kędzierski – będą oceniać najciekawsze klipy z Internetu), amerykańska kreskówka Futurama oraz program Chyba ich pogięło!, w którym prezentowane będą najdziwniejsze i najbardziej zaskakujące wyczyny osób nagranych przez kamery bezpieczeństwa czy policyjne oraz monitorujące ulice.

Na lato wprowadzone zostaną także do ramówki wakacyjne programy Viva Lato i show Viva Pudelek , a na jesień nadawca planuje wysokobudżetową produkcje z gatunku scripted reality. – Okazuje się, że programy w rodzaju Pamiętników z wakacji cieszą się dużym powodzeniem, bo to taki kontrolowany kicz – ludzie oglądają je z przymrużeniem oka – mówi Magdalena Adamska. Nowa ramówkę kanał kieruje do starszych widzów niż do tej pory. – Dotychczas myśleliśmy raczej o widzu w wieku 16-19 lat, teraz kierujemy się do 20-35-latków. Nasz standardowy widz do dwudziestokilkulatek na studiach lub tuz po –mówi Adamska.

W przeciwieństwie do największych stacji ogólnotematycznych wąsko sprofilowane kanały tematyczne w wakacje wprowadzają nowości, bo wtedy ich oglądalność nie spada, tak jak to jest w przypadku największych stacji.

Stacje tematyczne więcej inwestują w programy

Producenci programów rozrywkowych przyznają, że kanały tematyczne, które jeszcze do niedawna nie zamawiały w Polsce własnych produkcji, zaczynają się powoli na to decydować. Wynika to z ich rosnących udziałów w rynku oglądalności i – co za tym idzie – rosnących wpływów reklamowych.

Jak wynika z prognoz AtMedia– domu sprzedaży reklam stacji tematycznych. – W ostrożnym scenariuszu zakładamy w tym roku 12 proc. wzrost wpływów reklamowych stacji tematycznych i powyżej 10 proc. spadek anten ogólnopolskich telewizji naziemnych – mówi Marcin Boroszko, prezes AtMediów.  Jak dodaje, w przypadku stacji tematycznych będzie to oznaczało wzrost rynku z ok. 750 mln zł netto w ub.r. do ok. 840 mln zł w tym. – Przy założeniu ok. 10 proc. spadku telewizji naziemnych, udział segmentu kanałów tematycznych wyniesie 23-25 proc. w 2012 roku – dodaje Boroszko.

Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska