Reklama
Rozwiń
Reklama

6 mld dolarów z wideo na żądanie

Wydatki widzów na oglądanie filmów, seriali i programów w takim trybie – i to wyłącznie w ramach ofert płatnej TV – sięgną na świecie w 2018 r. 6 mld dol. – szacuje Research and Markets. Najwięcej będą rosły przychody telewizji kablowych, ale najdynamiczniejszy wzrost zanotuje IPTV. Nie tak dochodowe, ale burzliwie się rozwijające są filmowe serwisy OTT, które branża telekomunikacyjna powoli uczy się oswajać

Publikacja: 12.09.2013 07:00

6 mld dolarów z wideo na żądanie

Foto: ROL

6 mld dol. to o 44 proc. więcej niż w ubiegłym roku – podaje firma badawcza Research and Markets. Ale jej estymacje nie obejmują tzw. SVoD (subskrypcyjnego wideo na żądanie, czyli pakietów z filmami, serialami i programami telewizyjnymi wykupowanych u operatorów płatnej telewizji na określony czas – zazwyczaj na miesiąc), ani wpływów internetowych platform z filmami jak amerykański Netflix czy polski TVN Player.

Obecnie udział wideo na żądanie w całym rynku płatnych telewizji szacowanego przez Research and Markets na 184 mld dol., wynosi na świecie zaledwie 2,3 proc. Za sześć lat zwiększy się do 2,9 proc. Najwięcej będą wtedy płacić za VoD klienci sieci kablowych: 2,77 mld dol. (obecnie wydają ok. 1 mld dol.), abonenci platform satelitarnych zapłacą łącznie 1,79 mld dol., a użytkownicy IPTV – 1 mld dol. (w omawianym okresie ten segment się podwoi).

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama