Reklama
Rozwiń

UKE jeszcze raz weźmie się za asymetrię MTR

Publikacja: 20.01.2012 09:13

W minionych kilkunastu dniach Urząd Komunikacji Elektronicznej wycofał z procesu konsolidacyjnego w Komisji Europejskiej wszystkie decyzje regulacyjne ustalające sposób wyznaczania kosztów w sieciach polskich operatorów infrastrukturalnych. Decyzje te miały – w praktyce – znieść asymetrię rozliczeniową pomiędzy trzema dużymi sieciami (Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel), a siecią P4, które dzisiaj wynosi 163 proc. (stawki odpowiednio 15,20 i 24,77 grosza za minutę brutto).

Do projektów tych decyzji krytycznie odniosła się Komisja Europejska, która stwierdziła m.in., że UKE nie poprzedził ich analizą rynku, i że powinien ustalić w nich stawki na dłuższy okres, co dałoby operatorom możność planowania biznesu. Chociaż UKE w publicznych komentarzach skrytykował te zastrzeżenia, to jednak zdecydował się na wycofanie projektów. Jak podają dzisiaj jego przedstawiciele: „po konsultacjach z Komisją i BEREC”, ale nie chcą zdradzić powodów zmiany stanowiska. Wedle osób związanych z rynkiem UKE nie chciał dawać dodatkowych argumentów oponentom, którzy mogą zaskarżyć decyzję regulacyjną w sądzie i będzie chciał wypracować dokument, który da pożądany przez UKE efekt i zostanie zaakceptowany przez komisję. Cel, jakim jest zniesienie asymetrii od 1 stycznia 2013 r. jest akceptowany przez wszystkie strony – Komisję, UKE, P4 i MNO.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama