Reklama

UKE: mobilny broadband będzie napędzał rynek

Według UKE wzrost popytu na broadband jest ściśle powiązany z rosnąca liczbą gospodarstw domowych (GD) wyposażonych w komputer. Pentracja sprzętem rośnie nierównomiernie, ale już w 2010 r. w niektórzych grupach zbliży się do 100 proc.

Publikacja: 17.09.2009 15:12

Na koniec 2008 r. komputer znajdował się w 58,9 proc. polskich GD. Obecnie, mimo spowolnienia gospodarczego i mniejszego niż w 2008 r. i wcześniejszych latach popytu na sprzęt, penetracja komputerów osobistych w polskich GD może wynosić ok. 62-63 proc. Wyraźnie zmniejsza się liczba GD, które nie mają dostępu do Internetu z powodu zbyt wysokich kosztów. W 2005 r. ich odsetek wynosił ok. 25 proc. W 2008 r. było to ok. 15 proc. Powoli spada także liczba GD, w których nie ma dostępu do sieci z powodu „braku potrzeby korzystania”. Jest ich obecnie mniej niż 25 proc. Jednak jak wynika ze statystyk UKE, penetracja komputerami najwolniej rośnie w GD o najniższych (do 1250 zł netto) dochodach. W 2008 r. niecała jedna trzecia (28,5 proc.) tych najuboższych GD była wyposażona w komputer. Z kolei wśród najbogatszych (dochód powyżej 2600 zł netto), penetracja wyniosła aż 89,1 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama