Inea chce zdobyć 10 tys. abonentów komórkowych w tym roku

Inea, operator kablowy działający na terenie Wielkopolski, 18 stycznia poszerzy ofertę o usługi telefonii komórkowej. Dziś przedstawiła plany na bieżący rok, zakładający m.in. skokowy wzrost nakładów inwestycyjnych.

Publikacja: 11.01.2010 18:10

Janusz Kosiński, prezes Inea

Janusz Kosiński, prezes Inea

Foto: Inea

Spółka kontrolowana przez grupę inwestorów prywatnych, w tym prezesa Janusz Kosińskiego, szuka sposobów na rozwój. Chce zwiększyć atrakcyjność swojej oferty i przywiązać abonentów wprowadzając, jako wirtualny operator, usługę telefonii komórkowej. Platformę do świadczenia usług zapewnia jej duńska firma Telogic. Za jego pośrednictwem Inea będzie świadczyć usługi w sieci Orange.

Zarząd nie ujawnił, ile Inea wydała przygotowując się do wprowadzenia telefonii mobilnej. Przedstawiciele Telogic deklarowali, że współpraca z ich firmą pozwala ograniczyć koszty wdrożenia do 20-30 tys. zł (Inea jest pierwszym klientem Telogic w Polsce). Inea zaczyna od oferty abonamentowej, proponując klientom także aparaty za złotówkę. Przy abonamencie wynoszącym 25 zł klient otrzymuje 30 minut (0,83 zł za minutę połączenia), a za 50 zł – 70 minut (0,71 zł za minutę). Minuty są zamienne na SMS w stosunku 1:3. Po wykorzystaniu tej puli każda kolejna minuta kosztuje 0,29 zł (do Play i Cyfrowego Polsatu 0,64 zł). SMS w sieci Inei kosztuje 0,18 zł, a za 100 kB transmisji danych trzeba zapłacić 0,12 zł.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem