Urząd poinformował o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r. – Działania firmy były niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – skomentował Marek Niechciał, prezesa UOKiK-u.
Telekom uniknął kary kary finansowej, ale w zamian zobowiązał się do zmiany zasad współpracy z partnerami. „Jeżeli operator będzie korzystał w przyszłości z gotowych baz, to zobowiąże partnerów do tego, żeby pozyskiwali zgody zgodnie z prawem i będzie to weryfikował. Ponadto Netia określi warunki prawidłowo udzielonej zgody, tak aby konsument wiedział kto i w jakim celu do niego może zadzwonić” – podał UOKiK.
Ponadto Netia zaproponuje konsumentom rekompensaty. Dotyczą one wszystkich osób, do których firma wykonywała telefony, nawet jeżeli nie zdecydowali się korzystać z usług.
Karol Wieczorek, rzecznik telekomu nie zdradza jakiej liczby osób dotyczy sprawa, ani jaki koszt poniesie firma. Zapewnia, że operator wykona decyzję urzędu bez zbędnej zwłoki.
I tak, osoby, które zawarły umowę z Netią i ją kontynuują otrzymają do wyboru jedną z opcji: 120 zł nadpłaty na swoim koncie abonenckim, albo