Netia zapłaci klientom za niechciany telemarketing

Netia naruszała przepisy Prawa telekomunikacyjnego, ponieważ dzwoniła do abonentów bez ich zgody na kontakt – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Telekom, aby uniknąć kary zobowiązał się do zapłaty takiemu klientowi 120 zł lub „podjęcia innych działań korzystnych dla użytkowników”.

Publikacja: 03.07.2019 07:20

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym sto

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Foto: Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Urząd poinformował o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r. – Działania firmy były niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – skomentował Marek Niechciał, prezesa UOKiK-u.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa