Reklama
Rozwiń

Netia zapłaci klientom za niechciany telemarketing

Netia naruszała przepisy Prawa telekomunikacyjnego, ponieważ dzwoniła do abonentów bez ich zgody na kontakt – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Telekom, aby uniknąć kary zobowiązał się do zapłaty takiemu klientowi 120 zł lub „podjęcia innych działań korzystnych dla użytkowników”.

Publikacja: 03.07.2019 07:20

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym sto

Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Foto: Podwyżki cen nie ograniczą użytkowania komórek. Jesteśmy już od nich uzależnieni w przerażającym stopniu.

Urząd poinformował o zakończeniu postępowania wszczętego 29 września 2017 r. – Działania firmy były niezgodne z prawem telekomunikacyjnym. Netia kupiła gotowe bazy z numerami telefonów, ale to nie zwalnia jej z odpowiedzialności. W toku naszych działań okazało się, że zgody na kontakt w celach marketingu bezpośredniego nie zostały prawidłowo udzielone. Operator próbował je również pozyskać podczas rozmowy telefonicznej, co jest niezgodne z przepisami – skomentował Marek Niechciał, prezesa UOKiK-u.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play