Reklama
Rozwiń
Reklama

Kanadyjczycy chcą nowego gracza na rynku komórkowym

Publikacja: 24.09.2013 16:28

Kanadyjski rząd opublikował listę potencjalnych oferentów w przetargu na pasmo z zakresu 700 MHz. Znalazło się na niej 15 firm, ale żadnego poważnego branżowego inwestora z zagranicy, na jakiego kanadyjski rząd bardzo liczył. Dzisiaj na tym operuje nim sześciu infrastrukturalnych graczy komórkowych.

Kanadyjski rząd chciałby tymczasem, aby nowy silny podmiot się pojawił i rozpoczął konsolidację rynku. Dzisiaj działa na nim trzech dużych operatorów (Rogers Communications, BCE i Telus), którzy kontrolują prawie 90 proc. rynku, oraz kilka mniejszych firm, także dysponujących rezerwacjami częstotliwości i własną infrastrukturą, ale z bazą kliencką poniżej 1 mln każdy. Celem kanadyjskiego rządu jest rozbicie dominującego oligopolu.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama