400 tys. abonentów wynosiła na koniec ubiegłego roku baza abonencka Multimediów Polska wynika z opublikowanego dzisiaj sprawozdania rocznego spółki. W ciągu zeszłego roku operatorowi udało się zwiększyć ją o 10 proc., czyli 37 tys. nowych linii netto (trzeba jednak brać pod uwagę także dokonane przez spółkę akwizycje). Jeszcze bardziej, bo o 17 proc. urosły w ciągu roku przychody z segmentu dostępowego – do 173 mln zł.
– Degradacja wartości tego rynku została powstrzymana – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Andrzej Rogowski, prezes Multimediów Polska. – Zasięg technologii DOCSIS 3.0 w naszej sieci wynosi 80 proc., ale nie koncentrujemy się na pokazywaniu rynkowi najwyższych dostępnych prędkości łączy. Według nas to zbędne, skoro w wyższych zakresach abonentów interesuje dzisiaj 20 Mb/s, a najlepiej sprzedają się pakiet 6 Mb/s. Mamy dzisiaj ofertę dla wszystkich przedziałów rynku i nie ma powodu forsować wyższych prędkości.