Najlepiej sprzedaje się 6 Mb/s

Forsowanie wysokich przepustowości usług dostępu do internetu nie jest dla operatora koniecznością. Tak przynajmniej wynika ze strategii Multimediów Polska, które w przeciwieństwie do konkurencji nacisk kładą na komunikowanie, jako topowego, pakietu 20 Mb/s. Dzisiaj Multimedia Polska opublikowały dane o wynikach za 2011 r. Spółka urosła, ale nie tylko dzięki działaniom organicznym. Planuje większy nacisk na sprzedaż usług WLR, które dają wzrost w segmencie głosowym.

Publikacja: 29.02.2012 13:21

Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska

Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska

Foto: ROL

400 tys. abonentów wynosiła na koniec ubiegłego roku baza abonencka Multimediów Polska wynika z opublikowanego dzisiaj sprawozdania rocznego spółki. W ciągu zeszłego roku operatorowi udało się zwiększyć ją o 10 proc., czyli 37 tys. nowych linii netto (trzeba jednak brać pod uwagę także dokonane przez spółkę akwizycje). Jeszcze bardziej, bo o 17 proc. urosły w ciągu roku przychody z segmentu dostępowego – do 173 mln zł.

– Degradacja wartości tego rynku została powstrzymana – mówił podczas dzisiejszej konferencji prasowej Andrzej Rogowski, prezes Multimediów Polska. – Zasięg technologii DOCSIS 3.0 w naszej sieci wynosi 80 proc., ale nie koncentrujemy się na pokazywaniu rynkowi najwyższych dostępnych prędkości łączy. Według nas to zbędne, skoro w wyższych zakresach abonentów interesuje dzisiaj 20 Mb/s, a najlepiej sprzedają się pakiet 6 Mb/s. Mamy dzisiaj ofertę dla wszystkich przedziałów rynku i nie ma powodu forsować wyższych prędkości.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa