Deloitte: Solorz może wstrząsnąć rynkiem telekomunikacyjnym

Szerokopasmowy dostęp do Internetu ma największe perspektywy wzrostu w Polsce. Odstajemy tu od innych krajów Unii. Penetracja tej usługi w Polsce jest na poziomie ok. 13%. To ponad dwukrotnie mniej niż w rozwiniętych krajach Unii.

Publikacja: 21.09.2009 15:20

Grzegorz Sencio, manager w dziale TMT Deloitte Business Consulting

Grzegorz Sencio, manager w dziale TMT Deloitte Business Consulting

Foto: Deloitte

[b]Rpkom.pl: Jakie są perspektywy dla rynku MVNO w Polsce?[/b]

[i]Grzegorz Sencio, manager w dziale TMT Deloitte Business Consulting:[/i] – Do dziś UKE wydała ponad 200 licencji na MVNO. Obecnie na naszym rynku działa już ich kilkunastu. Tylko w zeszłym roku działalność uruchomiło siedmiu. To jednoznacznie wskazuje, że rynek ten wydaje się atrakcyjny dla nowych graczy. Moim zdaniem, niektórzy mają sporą szansę powodzenia. Jednak nie przewiduję, aby operatorzy MVNO odebrali znaczący udział w rynku operatorom posiadającym sieci. Żeby wyróżnić się na tle innych i zbudować bazę klientów pozwalającą na osiągnięcie jakichkolwiek efektów skali MVNO muszą ewoluować w kierunku modeli niszowych. W walce cenowej MVNO po prostu nie mają szans z dużymi graczami. Wynika to z tego, że możliwość stworzenia konkurencyjnej oferty detalicznej ograniczana jest w dużym stopniu przez oferty z operatorami infrastrukturalnymi. Przecież za każdą minutę połączenia MVNO też muszą płacić ustalone w umowie kwoty.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10