Aktualizacja: 09.05.2025 22:19 Publikacja: 21.09.2009 15:20
Grzegorz Sencio, manager w dziale TMT Deloitte Business Consulting
Foto: Deloitte
[b]Rpkom.pl: Jakie są perspektywy dla rynku MVNO w Polsce?[/b]
[i]Grzegorz Sencio, manager w dziale TMT Deloitte Business Consulting:[/i] – Do dziś UKE wydała ponad 200 licencji na MVNO. Obecnie na naszym rynku działa już ich kilkunastu. Tylko w zeszłym roku działalność uruchomiło siedmiu. To jednoznacznie wskazuje, że rynek ten wydaje się atrakcyjny dla nowych graczy. Moim zdaniem, niektórzy mają sporą szansę powodzenia. Jednak nie przewiduję, aby operatorzy MVNO odebrali znaczący udział w rynku operatorom posiadającym sieci. Żeby wyróżnić się na tle innych i zbudować bazę klientów pozwalającą na osiągnięcie jakichkolwiek efektów skali MVNO muszą ewoluować w kierunku modeli niszowych. W walce cenowej MVNO po prostu nie mają szans z dużymi graczami. Wynika to z tego, że możliwość stworzenia konkurencyjnej oferty detalicznej ograniczana jest w dużym stopniu przez oferty z operatorami infrastrukturalnymi. Przecież za każdą minutę połączenia MVNO też muszą płacić ustalone w umowie kwoty.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas