Deloitte: są w Polsce chętni by płacić dużo za LTE

Publikacja: 10.10.2011 17:44

Mimo , że zarabiamy mniej niż obywatele 14 innych krajów objętych badaniemDeloitte, to jesteśmy skłonni przeznaczać na bardzo szybki mobilny internet (100 Mb/s) tyle samo co ankietowani w innych krajach – podała doradcza firma prezentując wyniki badania Addicted to Connectivity. Perspectives on the global mobile consumer 2011. Przeprowadzono je na 30 tys. użytkowników telefonii komórkowej na świecie.

W naszym kraju 100 Mb/s, to komunikowana prędkość, jaką w usłudze w technologii LTE oferuje abonentom Cyfrowy Polsat.  Prawie połowa polskich respondentów za atrakcyjną cenę za usługę o takiej prędkości uważa około 105 zł. Najwyższa kwota, jaką byłaby skłonna płacić ta grupa to 155 zł.

Deloitte zwraca uwagę, że co czwarty respondent w Polsce (właściciel smartfona) nie korzysta w ogóle z usług internetowych, bo tego nie potrzebuje. Według doradczej firmy, barierą nie jest tu ani prędkość połączenia, ani cena.

Tymczasem operatorzy komórkowi, inwestujący w nowe technologie transmisji danych liczą właśnie na użytkowników smartfonów.  Jak podaje Deloitte, w Polsce płacą oni o 49 proc. wyższe rachunki niż użytkownicy prostych aparatów. Tak samo jest w Norwegii i Francji. Jeszcze większe różnice zauważalna są w Wielkiej Brytanii (94 proc.) i Niemczech (86 proc.)

Badanie Deloitte dostarcza dowodów na potwierdzenie tezy znanej branży w Polsce od lat: Polacy używają aparatów komórkowych głownie do komunikacji tekstowej: 78 proc. wysyła SMS przynajmniej raz dziennie, a kolejne 12 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu. Dorównują nam tu tylko Norwegowie.

Natomiast rzadziej niż mieszkańcy pozostałych 14 krajów używamy komórek do korzystania z usług on-line. 51 proc. właścicieli smartfonów wysyła z telefonu e-mail rzadziej niż raz w tygodniu lub wcale. 25 proc. korzysta z poczty w komórce codziennie.

Mimo , że zarabiamy mniej niż obywatele 14 innych krajów objętych badaniemDeloitte, to jesteśmy skłonni przeznaczać na bardzo szybki mobilny internet (100 Mb/s) tyle samo co ankietowani w innych krajach – podała doradcza firma prezentując wyniki badania Addicted to Connectivity. Perspectives on the global mobile consumer 2011. Przeprowadzono je na 30 tys. użytkowników telefonii komórkowej na świecie.

W naszym kraju 100 Mb/s, to komunikowana prędkość, jaką w usłudze w technologii LTE oferuje abonentom Cyfrowy Polsat.  Prawie połowa polskich respondentów za atrakcyjną cenę za usługę o takiej prędkości uważa około 105 zł. Najwyższa kwota, jaką byłaby skłonna płacić ta grupa to 155 zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
Problem sukcesji w polskich firmach będzie narastał