Deloitte: są w Polsce chętni by płacić dużo za LTE

Publikacja: 10.10.2011 17:44

Mimo , że zarabiamy mniej niż obywatele 14 innych krajów objętych badaniemDeloitte, to jesteśmy skłonni przeznaczać na bardzo szybki mobilny internet (100 Mb/s) tyle samo co ankietowani w innych krajach – podała doradcza firma prezentując wyniki badania Addicted to Connectivity. Perspectives on the global mobile consumer 2011. Przeprowadzono je na 30 tys. użytkowników telefonii komórkowej na świecie.

W naszym kraju 100 Mb/s, to komunikowana prędkość, jaką w usłudze w technologii LTE oferuje abonentom Cyfrowy Polsat.  Prawie połowa polskich respondentów za atrakcyjną cenę za usługę o takiej prędkości uważa około 105 zł. Najwyższa kwota, jaką byłaby skłonna płacić ta grupa to 155 zł.

Deloitte zwraca uwagę, że co czwarty respondent w Polsce (właściciel smartfona) nie korzysta w ogóle z usług internetowych, bo tego nie potrzebuje. Według doradczej firmy, barierą nie jest tu ani prędkość połączenia, ani cena.

Tymczasem operatorzy komórkowi, inwestujący w nowe technologie transmisji danych liczą właśnie na użytkowników smartfonów.  Jak podaje Deloitte, w Polsce płacą oni o 49 proc. wyższe rachunki niż użytkownicy prostych aparatów. Tak samo jest w Norwegii i Francji. Jeszcze większe różnice zauważalna są w Wielkiej Brytanii (94 proc.) i Niemczech (86 proc.)

Badanie Deloitte dostarcza dowodów na potwierdzenie tezy znanej branży w Polsce od lat: Polacy używają aparatów komórkowych głownie do komunikacji tekstowej: 78 proc. wysyła SMS przynajmniej raz dziennie, a kolejne 12 proc. przynajmniej kilka razy w tygodniu. Dorównują nam tu tylko Norwegowie.

Natomiast rzadziej niż mieszkańcy pozostałych 14 krajów używamy komórek do korzystania z usług on-line. 51 proc. właścicieli smartfonów wysyła z telefonu e-mail rzadziej niż raz w tygodniu lub wcale. 25 proc. korzysta z poczty w komórce codziennie.

Mimo , że zarabiamy mniej niż obywatele 14 innych krajów objętych badaniemDeloitte, to jesteśmy skłonni przeznaczać na bardzo szybki mobilny internet (100 Mb/s) tyle samo co ankietowani w innych krajach – podała doradcza firma prezentując wyniki badania Addicted to Connectivity. Perspectives on the global mobile consumer 2011. Przeprowadzono je na 30 tys. użytkowników telefonii komórkowej na świecie.

W naszym kraju 100 Mb/s, to komunikowana prędkość, jaką w usłudze w technologii LTE oferuje abonentom Cyfrowy Polsat.  Prawie połowa polskich respondentów za atrakcyjną cenę za usługę o takiej prędkości uważa około 105 zł. Najwyższa kwota, jaką byłaby skłonna płacić ta grupa to 155 zł.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Kto zmiecie SMS-y? Do tych rozwiązań komunikacyjnych należy przyszłość
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Telekomunikacja
Do których sieci komórkowych przenoszą się Polacy? Zwycięzca jest jeden
Telekomunikacja
Rusza nowa aukcja 5G. Państwo chce od operatorów astronomiczną kwotę
Telekomunikacja
Uwaga na nowe pułapki w roamingu. Jak za granicą łączyć się taniej lub za darmo
Telekomunikacja
Gigant ogłasza przełom w łączności. To zupełnie nowa jakość