Reklama
Rozwiń
Reklama

ITU: telewizja wciąż popularniejsza niż internet

Publikacja: 25.05.2010 00:00

75 proc. globalnej populacji (mierzonej liczbą gospodarstw domowych) ma dostęp do usług telewizyjnych, ale tylko 25 proc. dysponuje dostępem do internetu – podali przedstawiciele International Telecommunication Union w raporcie World Telecommunication/ICT Development Report 2010 opublikowanym na konferencji w Hajderabardzie. W krajach rozwijających się penetracja internetem jest jeszcze niższa i nie przekracza 12 proc. gospodarstw domowych. Celem ITU jest doprowadzenie penetracji internetu do poziomu 50 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Według przedstawicieli ITU rządy krajów zwłaszcza rozwijających się powinny podjąć takie kroki, jak efektywne licencjonowanie pasma radiowego do rozwoju mobilonych sieci telekomunikacyjnych i promowanie rozwoju stacjonarnych sieci dostępowych. ITU wraca również uwagę na niedostatek elektronicznych treści dostępnych w innym języku niż angielski. Ten dominuje w sieci, choć rozumie go tylko 15 proc. globalnej populacji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama