Reklama

ITU: telewizja wciąż popularniejsza niż internet

Publikacja: 25.05.2010 00:00

75 proc. globalnej populacji (mierzonej liczbą gospodarstw domowych) ma dostęp do usług telewizyjnych, ale tylko 25 proc. dysponuje dostępem do internetu – podali przedstawiciele International Telecommunication Union w raporcie World Telecommunication/ICT Development Report 2010 opublikowanym na konferencji w Hajderabardzie. W krajach rozwijających się penetracja internetem jest jeszcze niższa i nie przekracza 12 proc. gospodarstw domowych. Celem ITU jest doprowadzenie penetracji internetu do poziomu 50 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Według przedstawicieli ITU rządy krajów zwłaszcza rozwijających się powinny podjąć takie kroki, jak efektywne licencjonowanie pasma radiowego do rozwoju mobilonych sieci telekomunikacyjnych i promowanie rozwoju stacjonarnych sieci dostępowych. ITU wraca również uwagę na niedostatek elektronicznych treści dostępnych w innym języku niż angielski. Ten dominuje w sieci, choć rozumie go tylko 15 proc. globalnej populacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama