ITU: telewizja wciąż popularniejsza niż internet

Publikacja: 25.05.2010 00:00

75 proc. globalnej populacji (mierzonej liczbą gospodarstw domowych) ma dostęp do usług telewizyjnych, ale tylko 25 proc. dysponuje dostępem do internetu – podali przedstawiciele International Telecommunication Union w raporcie World Telecommunication/ICT Development Report 2010 opublikowanym na konferencji w Hajderabardzie. W krajach rozwijających się penetracja internetem jest jeszcze niższa i nie przekracza 12 proc. gospodarstw domowych. Celem ITU jest doprowadzenie penetracji internetu do poziomu 50 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Według przedstawicieli ITU rządy krajów zwłaszcza rozwijających się powinny podjąć takie kroki, jak efektywne licencjonowanie pasma radiowego do rozwoju mobilonych sieci telekomunikacyjnych i promowanie rozwoju stacjonarnych sieci dostępowych. ITU wraca również uwagę na niedostatek elektronicznych treści dostępnych w innym języku niż angielski. Ten dominuje w sieci, choć rozumie go tylko 15 proc. globalnej populacji.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa