ITU: telewizja wciąż popularniejsza niż internet

Publikacja: 25.05.2010 00:00

75 proc. globalnej populacji (mierzonej liczbą gospodarstw domowych) ma dostęp do usług telewizyjnych, ale tylko 25 proc. dysponuje dostępem do internetu – podali przedstawiciele International Telecommunication Union w raporcie World Telecommunication/ICT Development Report 2010 opublikowanym na konferencji w Hajderabardzie. W krajach rozwijających się penetracja internetem jest jeszcze niższa i nie przekracza 12 proc. gospodarstw domowych. Celem ITU jest doprowadzenie penetracji internetu do poziomu 50 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.

Według przedstawicieli ITU rządy krajów zwłaszcza rozwijających się powinny podjąć takie kroki, jak efektywne licencjonowanie pasma radiowego do rozwoju mobilonych sieci telekomunikacyjnych i promowanie rozwoju stacjonarnych sieci dostępowych. ITU wraca również uwagę na niedostatek elektronicznych treści dostępnych w innym języku niż angielski. Ten dominuje w sieci, choć rozumie go tylko 15 proc. globalnej populacji.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem