Reklama

Sieci komórkowe a sponsoring sportowy

Co by się stało, gdyby P4, operator sieci Play zamienił się z Polkomtelem, operatorem sieci Plus i zastąpił go jako sponsor w siatkówce? Nic. Play straciłby pieniądze. Plus dalej byłyby kojarzony z tą dyscypliną, ponieważ marka ta jest zaangażowana w ten sport od ponad 10 lat – przekonują Adam Pawlukiewicz i Marcin Suszycki, product managerowie w Pentagon Research, firmie specjalizującej się w badaniu efektywności marketingu sportowego.

Publikacja: 25.11.2013 17:30

Sieci komórkowe a sponsoring sportowy

Foto: ROL

Rpkom.pl: Operatorzy telekomunikacyjni chętnie korzystają ze sponsoringu sportowego jako platformy komunikacji marketingowej. Orange jest sponsorem polskiej reprezentacji piłki nożnej, a T-Mobile polskiej ekstraklasy piłkarskiej, Polkomtel od lat zaangażowany jest od lat w siatkówkę. Jednak ostatnio w sportach tych w ważnych imprezach ponosimy spektakularne porażki. Czy to nie wpływa negatywnie na wizerunek sponsorów?

Adam Pawlukiewicz, Marcin Susyszcki: – Oczywiście, ze byłoby lepiej, aby nasze drużyny w tych dyscyplinach osiągały  sukcesy niż doznawały porażek, ale tutaj raczej obowiązuje myślenie: „sponsorzy robią co mogą, a zespoły są, jakie są”. Przegrana  to nie wina sponsora, on jest przecież „po stronie kibica”, bo dzięki niemu można oglądać wydarzenia sportowe. Poza tym, akurat w siatkówce wiele poprzednich latach polska reprezentacjo odnosiła sporo sukcesów.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Reklama
Reklama