KRRiT czeka na zgłoszenia od nadawców stacji o profilu społeczno-religijnym, filmowym, edukacyjno-poznawczym i dla dzieci w wieku 4-12 lat. – Na razie wpłynęło 12 zgłoszeń i nie jest to ostateczna liczba, bo o ważności zgłoszenia decyduje data stempla pocztowego – mówi Monika Bąk, rzeczniczka KRRiT.
Wśród firm, które już ogłosiły, że wyślą swoje aplikacje są: TVP z kanałem dziecięcym ABC (dla dzieci w wieku 4-12 lat); należąca do Kina Polska TV spółka Stopklatka, która chce zostać nadawcą stacji filmowej (projekt ma współfinansować Agora, która w ten sposób w końcu weszłaby na rynek telewizyjny); spółka MediaWorks Platformy Mediowej Point Group (zgłosi dwie stacje) oraz fundacja Lux Veritatis (nadawca TV Trwam).
Z informacji rpkom.pl wynika jednak, że dwa wnioski do KRRiT wysłała także Telewizja Polsat (na kanał filmowy i dziecięcy), a jeden złożyły Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe (spółki z tej grupy nadają już w ramach naziemnej telewizji cyfrowej Polo TV i Eskę TV).
– Złożyliśmy wniosek z ofertą kanału edukacyjno-poznawczego – mówi Zbigniew Benbenek, szef rady nadzorczej ZPR. Spółka z tej grupy chce być jednak także partnerem biznesowym innej zaproponowanej w konkursie stacji – filmowej – tworzonej wspólnie ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich i dystrybutorem filmów, spółką Kino Świat.
– To ma być kanał filmowy, przyjazny dla polskiego widza, oferujący zarówno produkcje fabularne, jak i animowane, ogólnodostępny, współpracujący z witryną portalfilmowy.pl – mówi Jacek Bromski, prezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Kanał miałby też nadawać materiały informacyjne ze świata filmu. Na razie wszystko wskazuje, że to o miejsce na filmową i dziecięcą stację rozegra się największa walka miedzy nadawcami. Kino Polska TV wspólnie z Agorą także celują m.in. w polskie kino.