[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]
Wygrasz niewiele, stracisz dane, potem będą cię nękać
Sylwia Czubkowska
Przy okazji konkursów firmy zbierają dane internautów, budują ich bazy i zarabiają krocie Bazy danych to łakomy kąsek dla marketingowców. Szczególnie jeśli są tak szczegółowe i dobrze stargetowane jak te budowane dzięki konkursom internetowym. Można zamówić bazy: telefoniczne, e-mailowe, SMS-owe i adresowe. Ilość rekordów, czyli danych pojedynczych osób, waha się od malutkich (do 5 tys.), po ogromne, sięgające miliona. Można wybrać płeć, wiek, a nawet województwo czy miejscowość zamieszkania. Wszystkie te informacje zbierane są dzięki internautom, którym zamarzyło się wygranie iPada, smartfona czy telewizora. Konkursów typu „Wygrałeś natychmiastową nagrodę” jest coraz więcej.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=398351 (dostęp płatny)