Polski rynek dostępu do internetu stabilnie rośnie

Deregulacja lokalnych rynków szerokopasmowych i regulacja rynku terminacji SMS – to ważniejsze z zamierzeń Urzędu Komunikacji Elektronicznej, wynika z raportu na temat stanu polskiego rynku telekomunikacyjnego. Według urzędu jego wartość w ubiegłym roku wyniosła 42 miliardy złotych i zmniejszyła się o 4 proc. Tradycyjnie spada wartość segmentu telefonii stacjonarnej, ale ciągle rośnie wartość przychodu z sieci mobilnych i internetu

Publikacja: 01.07.2010 11:42

Polski rynek dostępu do internetu stabilnie rośnie

Foto: UKE

Spadek zainteresowanie telefonią stacjonarną i wymuszone regulacjami spadki hurtowych stawek MTR – oto zdaniem [b]Urzędu Komunikacji Elektronicznej[/b] podstawowe przyczyny spadku wartości polskiego rynku telekomunikacyjnego w 2009 r. Segment stacjonarny zmalał o 15 proc., segment komórkowych – mimo spadku wartości stawek MTR – wzrósł o 1,6 proc. Z ankiet UKE wynika, że na koniec 2009 r. 85 proc. Polaków deklarowało posiadanie telefonu komórkowego (+2 pkt. proc.), chociaż operatorzy podawali dane o 44,8 mln aktywnych kart SIM. Statystycznie więc na jednego Polaka przypada 1,4 aktywnej karty w telefonie komórkowym. Pośród dużych operatorów najwięcej nowych użytkowników (32 proc.) przyłączyła w ub.r. PTK Centertel, a najmniej Polska Telefonia Cyfrowa (24 proc.) Najmniejszy z graczy – P4 – miał relatywnie wysoki udział w nowych aktywacjach – 14 proc.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem