Rozwiązanie powstało w wyniku integracji własnych rozwiązań Cisco z pochodzącymi z ostatnich akwizycji narzędziami, takich firm jak Intucell, czy BroadHop, na które wydano w ciągu ostatniego roku ponad 1,5 miliarda dolarów.
– Oprogramowanie to dostarcza sieciom mobilnym niedostępną dotąd inteligencję, wedle zasady data-in-motion. Dzięki temu uzyskują oni dostęp do danych o swych sieciach i użytkownikach w czasie rzeczywistym, mogą natychmiast reagować i stawiać prognozy na przyszłość – zachwala rozwiązanie Marcin Wawrzyński, dyrektor rozwoju w dziale technologii mobilnych w Cisco.
Pakiet Cisco Quantum składa się z czterech modułów, z których jeden służy do gromadzenia danych o ruchu w sieci, drugi służy do personalizowania usług, trzeci udostępnia funkcje analizy biznesowej (Business Intelligence) w oparciu o dane na temat profilu abonenta, a czwarty – narzędzia do zarządzania siecią.
Marcin Wawrzyński twierdzi, że Cisco spotyka się z polskimi operatorami i prezentuje im nowe oprogramowanie, ale rozmowy są trudne. – To wymaga zmiany podejścia do prowadzenia biznesu, a to nie jest takie proste – mówi Wawrzyński. Przyznaje też, że sprzedanie całościowego rozwiązania Cisco Quantum polskim operatorom będzie raczej niemożliwe.
– Każdy z operatorów stosuje już jakieś elementy tych rozwiązań w swoich sieciach i trudno się spodziewać, aby nagle któryś z nich podjął decyzję o jego wymianie. Nastawiamy się więc raczej na implementowanie pojedynczych modułów w polskich sieciach – mówi Marcin Wawrzyński.