http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=432249 (dosęp płatny)
Twoje domeny należą do nas
Sylwia Czubkowska
Czy ITI posiada wszelkie prawa do użycia słowa ITI? Czy A.pl brzmi rzeczywiście jak Apple? I czy w internecie „biedronka” jest wyłączną własnością sieci Biedronka? Za kilka dni miną trzy lata, odkąd koncern ITI postanowił doprowadzić do zamknięcia strony KoniecITI.pl. Witryna działa, jednak walka o jej zamknięcie trwa. KoniecITI.pl założył w 2009 r. Wojciech Braun pseudonim „Kelner”. Równie poważany w środowisku kibiców Legii jak „Staruch” i równie mocno działający na nerwy właścicielowi klubu, koncernowi ITI. Strona Brauna pełna jest tekstów nawołujących do bojkotu firmy, mocno krytycznych artykułów o prezesie Legii i władzach ITI. Oczywiste było, że koncern medialny nie odpuści takiej zniewagi.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=432261 (dostęp platny)
[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]
Komputronik idzie śladem Apple’a i Sony
Mariusz Gawrychowski
Firma handlująca sprzętem IT otworzy w największych miastach pokazowe salony. Chce wyciągnąć klientów z sieci.Tradycyjne sklepy ze sprzętem komputerowym i RTV już od kilku lat borykają się z problemem przenoszenia się handlu do sieci. Odczuwa to także właściciel największej sieci takich sklepów w Polsce — poznański Komputronik. Od przyszłego roku zamierza redukować liczbę salonów w największych miastach. Zastąpią je megastore’y. Pierwszy, który powstanie w Warszawie, ma mieć 2 tys. metrów kwadratowych.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=137468# (dostęp platny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Branżę IT zaczyna dopadać zadyszka
Dariusz Wolaka
Rosnąca konkurencja będąca pochodną spowolnienia gospodarczego ma negatywne przełożenie na rentowność spółek informatycznych. Spadek zamówień z sektora komercyjnego (klienci wolą oszczędzać, niż kupować nowe oprogramowanie i sprzęt) oraz zastój na rynku zamówień publicznych powodują, że coraz większa rzesza firm IT zaczyna mieć problemy finansowe.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1172843_Branze_IT_zaczyna_dopadac_zadyszka.html (dostęp płatny)
Konsumenci nie znają praw w sieci
Piotr Mazurkiewicz
Internet | E-zakupy robi już 13 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat. Jednak większość z nich ma mgliste pojęcie o przysługujących im uprawnieniach. Wciąż głównym argumentem na rzecz kupowania w sklepach internetowych są ceny niższe niż w tradycyjnym handlu. Z badania TNS Polska dla operatora e-płatności PayU wynika, że dla 60 proc. ankietowanych to zdecydowanie najważniejsze kryterium wyboru.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1172842_Konsumenci_nie_znaja_praw_w_sieci.html (dostęp płatny)
Nowe trendy w branży IT
Dariusz Wolak
Klienci coraz częściej chcą korzystać z rozwiązań informatycznych?za pomocą tabletów i smartfonów. Przyszły rok w branży IT w zgodnej ocenie przedstawicieli tego sektora będzie stał pod znakiem rosnącej popularności rozwiązań mobilnych. Na znaczeniu zyskiwały też będą usługi świadczone przez Internet, w tzw. chmurze obliczeniowej (cloud computing).
http://archiwum.rp.pl/artykul/1172847_Nowe_trendy_w_branzy_IT.html (dostęp płatny)
Operatorzy liczą na start cyfrowego radia
Magdalena Lemańska
Komercyjni nadawcy radiowi w konsultacjach dotyczących wprowadzania w Polsce cyfrowego radia naziemnego byli tej usłudze niechętni. Mimo to testy technologii DAB+ rozpoczął kolejny operator telekomunikacyjny. Spółka Info-TV-Operator (operator naziemnej telewizji mobilnej w Polsce) chce zacząć w tym roku testowanie technologii DAB+ wspólnie z Polskim Radiem. To drugi po Emitelu operator, który decyduje się na testy tej technologii, chociaż cyfrowym radiem naziemnym nie są zainteresowani komercyjni nadawcy radiowi.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1172845_Operatorzy_licza_na_start_cyfrowego_radia.html (dostęp płatny)
Strategia regulatora zaczyna budzić emocje
Urszula Zielińska
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował strategię regulacyjną, którą będzie realizować do 2015 r. Podoba się ona Orange. Opublikowana w tym tygodniu strategia prezes UKE Magdaleny Gaj zasadza się na dwóch filarach: dbałości o konkurencyjność rynku z myślą o interesie użytkownika oraz tworzeniu warunków do inwestowania dla operatorów telekomunikacyjnych działających w Polsce.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1172846_Strategia_regulatora_zaczyna_budzic_emocje.html (dostęp płatny)
Telewizja mobilna ma różne oblicza
Urszula Zielińska Magdalena Lemańska
Rozwój Internetu i łączących się z nim urządzeń to okazja, by na nowo zdefiniować, czym jest telewizja. Dlatego coraz więcej firm próbuje sił w sieci. Dla widza mobilna telewizja jest jedna: to całe programy lub tylko audycje i filmy, które można obejrzeć na przenośnym urządzeniu: tablecie, laptopie, smartfonie. Jednak analitycy i operatorzy mówią o różnego rodzaju usługach i różnie definiują rynki, na których działają. Oto próba podsumowania.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1172844_Telewizja_mobilna%C2%A0ma_rozne_oblicza.html (dostęp płatny)