Geodezja dławi inwestycje

Inwestycja w nowoczesną sieć światłowodową, powszechnie nazywaną siecią nowej generacji (NGN), jak każda inwestycja, wymaga opracowania koncepcji i założeń. W tym założeń kosztowych na okres budowy, jak i przyszłej eksploatacji oraz na trudny okres pomiędzy wybudowaniem a uruchomieniem sieci. Każda inwestycja ma swoje koszty składowe różniące się wielkością i skalą między sobą, jednak wspólnym elementem wszędzie jest koszt geodezji. Od niej zaczyna się każda inwestycja telekomunikacyjna i na niej się kończy

Publikacja: 27.09.2013 13:04

Geodezja dławi inwestycje

Foto: ROL

Wspominając o geodezji w procesie inwestycyjnym, musimy mieć na uwadze, że pod definicją „geodezja” znajdują się trzy różne, jednak związane ze sobą osoby, firmy, miejsca.  Pierwszym jest geodeta opracowujący na zlecenie inwestora mapy do celów projektowych. Drugim – PODGiK (Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej), który wydaje geodecie materiały ze swoich zasobów i niejako uczestniczy w procesie powstawania mapy do celów projektowych. Trzecim – ostatnim dla projektu, ale pierwszym dla realizacji inwestycji – jest ZUDP (Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej), znajdujący się zwykle przy ośrodku geodezyjnym. Koło więc się zatacza. Po raz pierwszy (drugi raz się zatoczy w ramach uzgodnień założeń projektu z realiami jego wykonania już po realizacji inwestycji).

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama