ZTE szykuje się w Polsce do skoku

Chińskie ZTE chce zostać poważnym graczem na polskim rynku sprzętu telekomunikacyjnego dla rozwiązań bezprzewodowych i sieci przewodowych. Firma podpisała kilka miesięcy temu umowę dystrybucyjną z S4Tech. ZTE liczy, że w zrealizuje w tym roku w Polsce sprzedaż na poziomie 30 mln dolarów w tym segmencie. Jacek Kłonica, współwłaściciel S4 Tech, przekonuje, że produkty ZTE będą szybko zdobywać polski rynek

Publikacja: 30.04.2012 07:30

ZTE szykuje się w Polsce do skoku

Foto: ROL

rpkom.pl: – Sukces chińskich firm kojarzony jest głównie z atrakcyjnymi cenami, czy to też będzie wasz główny atut w Polsce?

Nie znaczy to jednak, że ZTE nie przykłada znaczenia do jakość rozwiązań, czy wsparcia klientów przy zachowaniu konkurencyjności cenowej oferty. Firma np. aktywnie uczestniczy w światowych komitetach standaryzacyjnych w zakresie rozwoju technologii i opracowania standardów przemysłowych ETSI, czy EIA/TIA. Nie żałuje też pieniędzy na działania z zakresu R&D.

– Które z produktów z portfolio ZTE waszym zdaniem będą się sprzedawać w Polsce najlepiej?

– Analizując zapotrzebowanie rynku na technologię w dziedzinie transmisji danych i bezpieczeństwa skupiamy się na rozwiązaniach pasywnych sieci optycznych w obszarze technologii dostępowych oraz produktach do sieci LAN i WAN, jak przełączniki sieciowe, routery oraz systemy wideokonferencyjne. Portfolio ZTE w tych dziedzinach jest naprawdę szerokie i może zaspokoić wszystkie obszary potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów.

– Musicie zbudować sieć partnerów i resellerów, którzy będą sprzedawać rozwiązania ZTE. Jak wam to idzie?

– Pierwszy kwartał tego roku poświęciliśmy na wypracowaniu strategii i optymalnego modelu biznesowego. Program partnerski jest nową inicjatywą biznesową ZTE uruchomioną w 2011 r. w Europie w oparciu o zunifikowane zasady funkcjonowania. Naszą rolą było również opracowanie i wdrożenie systemu w obszarze formalno-prawnym, procesowym i przygotowania kompletnej oferty dla partnerów. Ten etap mamy już za sobą.

Obecnie podjęliśmy szereg działań operacyjnych zmierzających do podpisania umów partnerskich i uruchomienia procesów autoryzacyjnych. W tej chwili mamy już pozyskanych pierwszych partnerów, którzy przystąpili do systemu.

– Jak zamierzacie wspierać tych partnerów?

– Zakres wsparcia pozycjonuje S4Tech jako VAD (Value Added Distributor). Budowany kanał sprzedaży pośredniej skierowany jest dla partnerów technologicznych, którym zapewniamy dostęp do wsparcia technicznego, sprawną obsługę zamówień, logistykę dostaw oraz obsługę serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego.

Dostępny dla partnerów jest również sprzęt testowy we wszystkich grupach produktowych, który umożliwi praktyczną weryfikację przydatności i zgodności technicznej produktów w środowisku eksploatacyjnym klientów. Planujemy w najbliższym czasie uruchomienie w biurze S4Tech laboratorium testowego, gdzie będzie możliwość przygotowania projektowanych do wdrożenia aplikacji i sprawdzenia scenariuszy testowych.

– Dziękujemy za rozmowę.

rozmawiał Marek Jaślan

rpkom.pl: – Sukces chińskich firm kojarzony jest głównie z atrakcyjnymi cenami, czy to też będzie wasz główny atut w Polsce?

Nie znaczy to jednak, że ZTE nie przykłada znaczenia do jakość rozwiązań, czy wsparcia klientów przy zachowaniu konkurencyjności cenowej oferty. Firma np. aktywnie uczestniczy w światowych komitetach standaryzacyjnych w zakresie rozwoju technologii i opracowania standardów przemysłowych ETSI, czy EIA/TIA. Nie żałuje też pieniędzy na działania z zakresu R&D.

1 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G