[b]rpkom.pl: – Czym konkretnie zajmuje się wasza firma?[/b]
[b]Michał Zaremba, business development director, Sagra Technology[/b]: – Od kilkunastu lat, od kiedy na rynku pojawiły się pierwsze urządzenia PDA, czyli w praktyce palm topy Ipaq, tworzymy oprogramowanie mobilne. Nasza nisza to software wspomagający pracowników mobilnych, specjalizujemy się w produktach typu sale sforce, czyli skierowanych dla mobilnych handlowców. Specjalizujemy się też w rynku farmaceutycznym. Na rynku zajmujemy drugą pozycję po Asseco. Jakiś czas temu taką działalnością zajmowała się w Polsce około setka firm. Dziś jest ich nie więcej niż dziesięć.
[b]- Dlaczego operatorzy nie mają takich produktów w swoich ofertach biznesowych?[/b]
– Na przestrzeni ostatnich lat podejmowaliśmy próby współpracy praktycznie z wszystkimi operatorami. Kooperacja nie przynosiła jednak spodziewanych efektów. Operatorzy byli zainteresowani tym, by do oferty wprowadzać produkt, który mogliby oni reklamować i sprzedawać jako wsparcie sprzedaży. Jednak poza wrzuceniem tego na marketingowy sztandar, nie działo się wiele. Wynika to ze specyfiki tego typu systemów, które zwykle są indywidualnie dostosowywane do potrzeb klienta. Zespoły handlowe operatorów telekomunikacyjnych w ogóle nie były przygotowane na produkt zupełnie odmienny od tego, czym zajmują się na codzień, nie umieli powiedzieć na ich temat nic mądrego. Era miała produkt „mobilny handlowiec”, ale były to na tyle słabe aplikacje, że w zasadzie tylko psuły rynek, mimo poniesionych wydatków na marketing. Dodatkowo, że operatorzy kierowali taką ofertę raczej trafić raczej do małych firm, zatrudniających po kilku handlowców. Nas tak mali klienci nie interesują.
[b]- W jakim modelu dostarczacie licencje na oprogramowanie mobilne? [/b]