Usta i zęby wchodzą do wirtualnego świata. Niezwykłe doznania

Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowane. Wkrótce wejście w świat metaverse może być równie realne jak prawdziwe życie.

Publikacja: 30.05.2022 11:54

Usta i zęby wchodzą do wirtualnego świata. Niezwykłe doznania

Foto: SeongJoon Cho – Bloomberg

Zadbają o to nie tylko gogle VR i rękawice heptyczne, pozwalające dotknąć i poczuć wirtualnego przedmiotu, ale też specjalne zestawy, które wejdą w reakcję z naszymi językami, ustami i zębami. Naukowcy już pokazali rozwiązanie, które umożliwia w trakcie gry VR, poczuć pająka chodzącego po naszej twarzy czy imitować mycie zębów.

Za projektem stoją badacze z Carnegie Mellon University (CMU) – stworzyli urządzenie, które podłącza się do gogli VR. Gadżet kieruje fale ultradźwiękowe na usta użytkownika. Testujący to rozwiązanie opowiadali m.in., że czuli kropelki wody, choć deszcz był całkowicie wirtualny. Zespół z Human-Computer Interaction Institute w CMU przekonuje, że stworzenie takiej technologii jest stosunkowo proste, gdyż usta mają ponad milion zakończeń nerwowych (poza opuszkami palców są one najbardziej wrażliwą częścią ciała), zatem doskonale nadają się do odbierania dotykowej informacji zwrotnej, która przekształca sygnały elektryczne na wrażenia dotykowe w grach VR. Co ważne, gadżetu nie trzeba nakładać na twarz, a wystarczy montować pod goglami – działa zdalnie wysyłając fale ultradźwiękowe na usta, język

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Vr/Ar
Biznes sięga po wirtualną rzeczywistość
Vr/Ar
Metawersum będzie magnesem dla trolli. Twórca Apple iPod ostrzega
Vr/Ar
Miliard ludzi w metawersum
Vr/Ar
Te nieruchomości są tylko wirtualne. Osiągają zawrotne ceny
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Vr/Ar
Wirtualny świat bez gogli VR? Czas na „holoportację”