Aktualizacja: 21.11.2024 17:12 Publikacja: 25.04.2022 20:51
Foto: mat. pras.
O wirtualnej rzeczywistości mówi się od dawna, ale technologia ta nigdy nie wyszła z niszy. Niektórzy porównują VR (virtual reality) do takich projektów, jak Blu-ray czy telewizja 3D, które nie zawojowały rynku. Teraz wszystko, co dzieje się w kontekście VR, określane jest mianem metaverse. Dlaczego ten projekt ma się okazać przełomowy?
Działam w tej branży już od ponad 20 lat, więc miałem okazję obserwować kolejne etapy rozwoju sieci i komunikacji elektronicznej. W tym okresie doszło do ogromnych zmian. Na początku internet zawierał głównie tekst, dopiero później pojawiły się zdjęcia. Ta forma ekspresji szybko stała się niezwykle popularna. Następnie – stosunkowo niedawno – dołączyło wideo. Jeszcze trzy czy cztery lata temu rozmowy tego typu za pomocą smartfona wcale nie były tak rozpowszechnione. Doszło do rewolucji w zakresie technologii, ale też zachowań ludzi. Wraz z rozwojem internetu rozszerzały się możliwości przekazu, wzrastał poziom zaangażowania w ów przekaz, poprawiały się doświadczenia z nim związane oraz zwiększała liczba zastosowań kanału online. Zastanawiając się nad metawersum, warto myśleć o nim jako o kolejnej – nowej, ale bardzo istotnej – fazie tego rozwoju. Powiedziałbym wręcz o nowej erze internetu. Ten etap wciąż jest przed nami i zasługuje na osobną nazwę.
Firmy coraz częściej wykorzystują VR, aby usprawniać procesy szkoleniowe oraz poprawiać obsługę klienta, a w sektorze ubezpieczeń tworzyć realistyczne symulacje ryzyk w celu optymalizacji oferty i obsługi roszczeń.
Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowane. Wkrótce wejście w świat metaverse może być równie realne jak prawdziwe życie.
Twórca jednego z najpopularniejszych i najstarszych urządzeń Apple ostrzega przed powstającym metawersum, czyli wirtualnym światem, nad którym pracuje spółka Meta, właściciel Facebooka.
W świecie metawersum już swoje pozycje okupują nowi „magnaci ziemscy”. Cyfrowe nieruchomości sprzedają się jak ciepłe bułeczki, a wartość niektórych transakcji może przyprawić o zawrót głowy.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Portl, startup z Los Angeles, pracuje nad nowatorskim urządzeniem do tzw. holoportacji. Chodzi o ekran do internetowej komunikacji, które umożliwi przesyłanie obrazu w trójwymiarze.
Władze Chin nielegalnie wykorzystały zaawansowaną technologię Mety, właściciela Facebooka, do stworzenia broni. W efekcie sztuczna inteligencja firmy, która nieoczekiwanie zwiększyła potencjał chińskiej armii, teraz zostanie użyta przez Waszyngton.
Meta zawiesiła konto ElonJet, które pozwalało na bieżąco monitorować loty prywatnego samolotu Elona Muska. Kilka lat temu głośno było o wyrzuceniu tego profilu z Twittera. To jednak tylko wierzchołek góry lodowej.
Meta, właściciel Facebooka, nie może wykorzystywać publicznych informacji o orientacji seksualnej użytkownika, uzyskanych poza jej platformami, do tworzenia spersonalizowanych reklam - orzekł w piątek Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
Najnowsze dane z Bloomberg’s Billionaire Index pokazują, że Mark Zuckerberg powiększył swój majątek osobisty o oszałamiające 73,4 miliarda dolarów w 2024 roku do 201 miliardów dolarów.
Jeśli model AI nie będzie trenowany na danych europejskich, to będzie miał znacznie wyższy poziom halucynacji przy pytaniach, które zadają Europejczycy – mówi Joelle Pineau, wiceprezes ds. badań nad AI w koncernie Meta.
Dyrektor generalny spółki Meta (należy do niej m.in. Facebook) w liście do przewodniczącego komisji ds. sądownictwa Izby Reprezentantów Jima Jordana przyznał, że żałuje, iż nie mówił "bardziej otwarcie" o "rządowej presji", by usuwać materiały związane z COVID-19 z administrowanych przez jego firmę mediów społecznościowych.
Po raz drugi oszacowano ile wydaje się u nas łącznie na reklamę w telewizji i przy wideo w internecie. Choć do tradycyjnych nadawców płynie nadal gros wydatków, to zamówienia w YouTube, Meta i TikToku rosną dużo szybciej.
Tymczasowy zakaz wyświetlania reklam z wizerunkiem oraz danymi osobowymi Omeny Mensah na Facebooku i Instagramie to decyzja, która da oręż do walki z potężnymi platformami internetowymi – twierdzą eksperci.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas