Aktualizacja: 12.12.2024 23:11 Publikacja: 06.02.2022 12:43
ABBA-tary, czyli awatary członków grupy, ogłaszają wydanie nowego albumu „Voyage”, Sztokholm, wrzesień 2021
Foto: Forum
Wygląd naszego awatara w sieci staje się bowiem co najmniej równie ważny jak nasze odzienie w rzeczywistości. Trend nakręcają producenci gier, jak Activision Blizzard (Microsoft) czy Epic Games oraz Facebook (Meta). Szacuje się, że już dziś to rynek wart 40 mld dol.
Analizy Wunderman Thompson wskazują, że dla 55 proc. graczy cyfrowy świat to integralna część ich życia, a dla 41 proc. awatar to część nich samych. Aż 61 proc. badanych przykłada taką samą wagę do tego, by równie dobrze jak na żywo wyglądać w grze wideo (choć raport wskazuje, że w przypadku nastolatków cyfrowy „ja” jest nawet istotniejszy – 57 do 67 proc. w grupie wiekowej 17–19 lat). To sprawia, że rodzi się rynek o potężnym potencjale. I firmy już dostrzegły, że 51 proc. graczy aktywnie kupuje skórki, a także ubrania, czy – jakkolwiek dziwnie to zabrzmi – kosmetyki dla swoich awatarów (średnio wydają w przeliczeniu ponad 380 zł rocznie).
Firmy coraz częściej wykorzystują VR, aby usprawniać procesy szkoleniowe oraz poprawiać obsługę klienta, a w sektorze ubezpieczeń tworzyć realistyczne symulacje ryzyk w celu optymalizacji oferty i obsługi roszczeń.
Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowane. Wkrótce wejście w świat metaverse może być równie realne jak prawdziwe życie.
Twórca jednego z najpopularniejszych i najstarszych urządzeń Apple ostrzega przed powstającym metawersum, czyli wirtualnym światem, nad którym pracuje spółka Meta, właściciel Facebooka.
Liczymy, że w ciągu dekady w realiach metawersum funkcjonować może nawet do 1 mld ludzi. Mówimy więc o zjawisku globalnym – przekonuje Robert Bednarski, dyrektor Meta Platforms w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W świecie metawersum już swoje pozycje okupują nowi „magnaci ziemscy”. Cyfrowe nieruchomości sprzedają się jak ciepłe bułeczki, a wartość niektórych transakcji może przyprawić o zawrót głowy.
Branża wkracza w najciekawszy okres. Premiery zapowiadają mniejsze i większe podmioty, jak 11 bit studios, które finiszuje z drugą częścią „Frostpunka”.
W Kolonii ruszają w środę największe coroczne targi gier w Europie i drugie co do wielkości na świecie. Wybiera się tam spora grupa firm z Polski.
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Ceny niektórych starych gier komputerowych zaczynają osiągać niebotyczny pułap. I trudno się dziwić: to dziś obszar kultury popularnej, który staje się równoprawnym rywalem literatury czy muzyki na płytach.
Hit od Amazona to zjawisko – powstał na kanwie gry, a ta dzięki popularności serialu wróciła do łask. Eksperci sądzą, iż ten miks kultury gamingu i ekranu to patent na sukces, po który producenci sięgać będą teraz coraz częściej.
Eric S. Yuan, chińsko-amerykański miliarder, spodziewa się przełomu w sposobie pracy i masowego pojawienia się awatarów. Jego firma Zoom Video Communications, na skutek pandemii stała się liderem rewolucji związanej ze zdalną pracą.
Jeszcze kilka lat temu sektor gier był motorem hossy na warszawskiej giełdzie. Od 2022 roku branża radzi sobie jednak znacznie gorzej niż rynek. Które spółki wyróżnią się w tym roku?
Czy napaść na tle seksualnym dokonana w całkowicie cyfrowej rzeczywistości może być ścigana, a sprawcy – zostać skazani? Bezprecedensowa sprawa tego typu toczy się właśnie w W. Brytanii.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas