Aktualizacja: 25.01.2025 09:53 Publikacja: 06.02.2022 12:43
ABBA-tary, czyli awatary członków grupy, ogłaszają wydanie nowego albumu „Voyage”, Sztokholm, wrzesień 2021
Foto: Forum
Wygląd naszego awatara w sieci staje się bowiem co najmniej równie ważny jak nasze odzienie w rzeczywistości. Trend nakręcają producenci gier, jak Activision Blizzard (Microsoft) czy Epic Games oraz Facebook (Meta). Szacuje się, że już dziś to rynek wart 40 mld dol.
Analizy Wunderman Thompson wskazują, że dla 55 proc. graczy cyfrowy świat to integralna część ich życia, a dla 41 proc. awatar to część nich samych. Aż 61 proc. badanych przykłada taką samą wagę do tego, by równie dobrze jak na żywo wyglądać w grze wideo (choć raport wskazuje, że w przypadku nastolatków cyfrowy „ja” jest nawet istotniejszy – 57 do 67 proc. w grupie wiekowej 17–19 lat). To sprawia, że rodzi się rynek o potężnym potencjale. I firmy już dostrzegły, że 51 proc. graczy aktywnie kupuje skórki, a także ubrania, czy – jakkolwiek dziwnie to zabrzmi – kosmetyki dla swoich awatarów (średnio wydają w przeliczeniu ponad 380 zł rocznie).
Firmy coraz częściej wykorzystują VR, aby usprawniać procesy szkoleniowe oraz poprawiać obsługę klienta, a w sektorze ubezpieczeń tworzyć realistyczne symulacje ryzyk w celu optymalizacji oferty i obsługi roszczeń.
Suzuki Vitara jest dostępna w odmianach Mild Hybrid i DualJet Hybrid z technologią Strong Hybrid. Tłumaczymy, jakie są różnice między tymi wersjami i którą z nich dla siebie wybrać.
Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowane. Wkrótce wejście w świat metaverse może być równie realne jak prawdziwe życie.
Twórca jednego z najpopularniejszych i najstarszych urządzeń Apple ostrzega przed powstającym metawersum, czyli wirtualnym światem, nad którym pracuje spółka Meta, właściciel Facebooka.
Liczymy, że w ciągu dekady w realiach metawersum funkcjonować może nawet do 1 mld ludzi. Mówimy więc o zjawisku globalnym – przekonuje Robert Bednarski, dyrektor Meta Platforms w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Klienci Warty mają możliwość leczenia nowotworów przy użyciu najnowocześniejszych metod na świecie. Ubezpieczenie Leczenie za granicą Plus może pokryć związane z tym koszty nawet do 2 mln euro.
W świecie metawersum już swoje pozycje okupują nowi „magnaci ziemscy”. Cyfrowe nieruchomości sprzedają się jak ciepłe bułeczki, a wartość niektórych transakcji może przyprawić o zawrót głowy.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Przy „Lorelei and the Laser Eyes” nie sposób ryczeć z frustracji. Tak bardzo wciąga!
Dynamiczny rozwój branży gier wideo otworzył przed graczami nowe możliwości interakcji i rywalizacji. Wykorzystały to podmioty trzecie, zarabiając na key/skin gamblingu. Czym on jest i jakie działania podejmują polskie władze, by przeciwdziałać negatywnym skutkom tej działalności?
Branża wkracza w najciekawszy okres. Premiery zapowiadają mniejsze i większe podmioty, jak 11 bit studios, które finiszuje z drugą częścią „Frostpunka”.
W Kolonii ruszają w środę największe coroczne targi gier w Europie i drugie co do wielkości na świecie. Wybiera się tam spora grupa firm z Polski.
AI wdziera się do studiów gamingowych. Producenci jednak uspokajają: tworzenie cyfrowej rozrywki opiera się na kreatywności, której boty jeszcze długo nie będą w stanie osiągnąć.
Ceny niektórych starych gier komputerowych zaczynają osiągać niebotyczny pułap. I trudno się dziwić: to dziś obszar kultury popularnej, który staje się równoprawnym rywalem literatury czy muzyki na płytach.
Hit od Amazona to zjawisko – powstał na kanwie gry, a ta dzięki popularności serialu wróciła do łask. Eksperci sądzą, iż ten miks kultury gamingu i ekranu to patent na sukces, po który producenci sięgać będą teraz coraz częściej.
Eric S. Yuan, chińsko-amerykański miliarder, spodziewa się przełomu w sposobie pracy i masowego pojawienia się awatarów. Jego firma Zoom Video Communications, na skutek pandemii stała się liderem rewolucji związanej ze zdalną pracą.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas