Aktualizacja: 17.05.2025 07:32 Publikacja: 06.02.2022 12:43
ABBA-tary, czyli awatary członków grupy, ogłaszają wydanie nowego albumu „Voyage”, Sztokholm, wrzesień 2021
Foto: Forum
Wygląd naszego awatara w sieci staje się bowiem co najmniej równie ważny jak nasze odzienie w rzeczywistości. Trend nakręcają producenci gier, jak Activision Blizzard (Microsoft) czy Epic Games oraz Facebook (Meta). Szacuje się, że już dziś to rynek wart 40 mld dol.
Analizy Wunderman Thompson wskazują, że dla 55 proc. graczy cyfrowy świat to integralna część ich życia, a dla 41 proc. awatar to część nich samych. Aż 61 proc. badanych przykłada taką samą wagę do tego, by równie dobrze jak na żywo wyglądać w grze wideo (choć raport wskazuje, że w przypadku nastolatków cyfrowy „ja” jest nawet istotniejszy – 57 do 67 proc. w grupie wiekowej 17–19 lat). To sprawia, że rodzi się rynek o potężnym potencjale. I firmy już dostrzegły, że 51 proc. graczy aktywnie kupuje skórki, a także ubrania, czy – jakkolwiek dziwnie to zabrzmi – kosmetyki dla swoich awatarów (średnio wydają w przeliczeniu ponad 380 zł rocznie).
Firmy coraz częściej wykorzystują VR, aby usprawniać procesy szkoleniowe oraz poprawiać obsługę klienta, a w sek...
Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowa...
Twórca jednego z najpopularniejszych i najstarszych urządzeń Apple ostrzega przed powstającym metawersum, czyli...
Liczymy, że w ciągu dekady w realiach metawersum funkcjonować może nawet do 1 mld ludzi. Mówimy więc o zjawisku...
W świecie metawersum już swoje pozycje okupują nowi „magnaci ziemscy”. Cyfrowe nieruchomości sprzedają się jak c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas