Miesięczna kampania prowadzona przez chińską Administrację Cyberprzestrzeni ma na celu stworzenie „zdrowego, szczęśliwego i spokojnego środowiska online” – pisze CNN.
Potężny internetowy organ nadzorujący ustanowiony przez prezydenta Xi Jinpinga w 2014 r. w imię ochrony chińskiego internetu i bezpieczeństwa danych powiązał kampanię nie tylko z olimpiadą, ale też z początkiem Nowego Roku Księżycowego i towarzyszącym mu festiwalem zakupów, który trwa od 31 stycznia do 6 lutego.
Igrzyska są największym międzynarodowym wydarzeniem sportowym, które Chiny zorganizowały od czasu przejęcia władzy przez Xi w 2012 roku, a jego rząd przywiązywał do nich dużą wagę jako szansę na pokazanie potężnych i zjednoczonych Chin.
Zgodnie z planem agencji cyberprzestrzeni, strony główne kluczowych witryn medialnych, listy popularnych tematów wyszukiwania, wyskakujące okienka i ważne strony z treściami wiadomości muszą być starannie zarządzane, aby prezentować "pozytywne informacje". Regulator wskazał, że obsceniczne, wulgarne, krwawe, brutalne i inne nielegalne lub złe informacje powinny zostać wyeliminowane, aby stworzyć "pozytywną atmosferę online".
Czytaj więcej
Naukowcy z Państwa Środka stworzyli zaawansowane algorytmy, które są w stanie wcielać się w rolę oskarżyciela i wnosić zarzuty. Skuteczność tego rozwiązania sięga ponad 97 proc.