TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Najbliższe wybory w USA mogą znów stać się przedmiotem manipulacji, a gigant mediów społecznościowych może stać się głównym źródłem dezinformacji. Jest na to szczególnie podatny – ostrzegają eksperci.

Publikacja: 26.10.2022 15:01

TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Foto: Solen Feyissa

Raport zespołów Global Witness i Cybersecurity for Democracy z Uniwersytetu Nowojorskiego sugerują, że platforma nie jest w stanie wyłapać dużych ilości dezinformacji wyborczych pojawiających się na TikToku przed wyborami środka kadencji, które odbędą się 8 listopada.

TikTok zatwierdził 90 procent reklam zawierających dezinformację wyborczą przesłanych przez badaczy, w tym reklamy zawierające niewłaściwą datę wyborów, fałszywe twierdzenia dotyczące wymogów głosowania i retorykę zniechęcającą ludzi do głosowania – pisze The Guardian.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Bezpieczeństwo
W sieci kluczowe są edukacja i prewencja
Bezpieczeństwo
Firmy same narażają się na cyberataki
Bezpieczeństwo
Dane pod szczególnym nadzorem
Materiał Promocyjny
PZU edukuje o cyberbezpieczeństwie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Bezpieczeństwo
Cyberataków będzie jeszcze więcej