Reklama
Rozwiń

TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Najbliższe wybory w USA mogą znów stać się przedmiotem manipulacji, a gigant mediów społecznościowych może stać się głównym źródłem dezinformacji. Jest na to szczególnie podatny – ostrzegają eksperci.

Publikacja: 26.10.2022 15:01

TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Foto: Solen Feyissa

Raport zespołów Global Witness i Cybersecurity for Democracy z Uniwersytetu Nowojorskiego sugerują, że platforma nie jest w stanie wyłapać dużych ilości dezinformacji wyborczych pojawiających się na TikToku przed wyborami środka kadencji, które odbędą się 8 listopada.

TikTok zatwierdził 90 procent reklam zawierających dezinformację wyborczą przesłanych przez badaczy, w tym reklamy zawierające niewłaściwą datę wyborów, fałszywe twierdzenia dotyczące wymogów głosowania i retorykę zniechęcającą ludzi do głosowania – pisze The Guardian.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Bezpieczeństwo
Zarządy pod presją – nowe wyzwania w cyberbezpieczeństwie na drodze do NIS2
Materiał Partnera
„Wydział” – czy serial może ochronić biznes?
Materiał Partnera
Serial „Wydział” – nowa broń w walce z cyberzagrożeniami
Bezpieczeństwo
W sieci kluczowe są edukacja i prewencja
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Bezpieczeństwo
Firmy same narażają się na cyberataki
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku