TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Najbliższe wybory w USA mogą znów stać się przedmiotem manipulacji, a gigant mediów społecznościowych może stać się głównym źródłem dezinformacji. Jest na to szczególnie podatny – ostrzegają eksperci.

Publikacja: 26.10.2022 15:01

TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Foto: Solen Feyissa

Raport zespołów Global Witness i Cybersecurity for Democracy z Uniwersytetu Nowojorskiego sugerują, że platforma nie jest w stanie wyłapać dużych ilości dezinformacji wyborczych pojawiających się na TikToku przed wyborami środka kadencji, które odbędą się 8 listopada.

TikTok zatwierdził 90 procent reklam zawierających dezinformację wyborczą przesłanych przez badaczy, w tym reklamy zawierające niewłaściwą datę wyborów, fałszywe twierdzenia dotyczące wymogów głosowania i retorykę zniechęcającą ludzi do głosowania – pisze The Guardian.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Bezpieczeństwo
Na czym polega nowe oszustwo "wangiri"? Szybko można stracić dużo pieniędzy
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Bezpieczeństwo
Google zbierze jeszcze więcej danych o użytkownikach? Zmiany już 16 lutego
Bezpieczeństwo
Zarządy pod presją – nowe wyzwania w cyberbezpieczeństwie na drodze do NIS2
Materiał Partnera
„Wydział” – czy serial może ochronić biznes?
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Materiał Partnera
Serial „Wydział” – nowa broń w walce z cyberzagrożeniami
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście