Reklama

TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Najbliższe wybory w USA mogą znów stać się przedmiotem manipulacji, a gigant mediów społecznościowych może stać się głównym źródłem dezinformacji. Jest na to szczególnie podatny – ostrzegają eksperci.

Publikacja: 26.10.2022 15:01

TikTok może stać się głównym nośnikiem dezinformacji w czasie wyborów

Foto: Solen Feyissa

Raport zespołów Global Witness i Cybersecurity for Democracy z Uniwersytetu Nowojorskiego sugerują, że platforma nie jest w stanie wyłapać dużych ilości dezinformacji wyborczych pojawiających się na TikToku przed wyborami środka kadencji, które odbędą się 8 listopada.

TikTok zatwierdził 90 procent reklam zawierających dezinformację wyborczą przesłanych przez badaczy, w tym reklamy zawierające niewłaściwą datę wyborów, fałszywe twierdzenia dotyczące wymogów głosowania i retorykę zniechęcającą ludzi do głosowania – pisze The Guardian.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Materiał Promocyjny
Jak się bronić przed socjotechniką cyberprzestępców
Bezpieczeństwo
Jak manipulacja w sieci działa na nasz mózg
Bezpieczeństwo
Pracownicy na celowniku cyberprzestępców
Materiał Promocyjny
Kluczem do bezpieczeństwa IT dywersyfikacja dostawców. Warto postawić na europejskie firmy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Bezpieczeństwo
Najpierw RODO, teraz NIS2 – firmy w obliczu zagrożeń i… kar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama