Na początek firma chce rozwijać wersję pojazdów poruszających się na zasadzie magnetycznej lewitacji. Polacy podpiszą w poniedziałek tej sprawie umowę o współpracy z RFI (Rete Ferroviaria Italiana). W jej ramach firmy dokonają technicznej i ekonomicznej weryfikacji wykonalności wdrożenia technologii magrail (Nevomo dopiero w kolejnych etapach planuje prace nad hyperloopem). Pilotażowy pociąg na włoskich torach będzie testowany w Bolonii San Donato. To istotny krok w stronę wprowadzenia magrail na europejski rynek. Nevomo chce pozyskać na ten cel dofinansowanie z UE.
CZYTAJ TAKŻE: Superszybka kolej? Ale Polaków przerażają wagony bez okien
– Opracowywana przez nas technologia pozwala na wdrożenie zrównoważonego rozwiązania poprzez przekształcenie analogowego systemu transportu w wydajny i bezemisyjny – mówi Przemysław Pączek, współzałożyciel Nevomo.
Technologia magrail (w odróżnieniu od hyperloopa) będzie kompatybilna z konwencjonalnym systemem kolejowym i umożliwi modernizację kolei konwencjonalnej i dużych prędkości. W efekcie szacuje się 75-proc. wzrost prędkości przejazdów pojazdów typu magrail w stosunku do klasycznych pociągów, i to bez konieczności budowy nowej infrastruktury.
Pilotaż we Włoszech dotyczy pełnoskalowego toru testowego. Po udanym próbach, certyfikacji i homologacji kolejnym krokiem będzie już komercyjne wdrożenie technologii.