Ukraińcy chcą zautomatyzować zarządzanie ludźmi w Polsce

PeopleForce, ukraiński start-up, który tworzy oprogramowanie HR, ma wśród klientów takich gigantów, jak Rakuten czy BMW. Teraz czas na ekspansję w Polsce i Hiszpanii.

Publikacja: 30.05.2022 12:09

Spółka z Kijowa rozpycha się na rynku oprogramowania HR, który w 2030 r. wart będzie 33 mld dol.

Spółka z Kijowa rozpycha się na rynku oprogramowania HR, który w 2030 r. wart będzie 33 mld dol.

Foto: Jacob Lund / shutterstock

Wywodząca się z Kijowa innowacyjna spółka wdraża rozwiązania z zakresu HR Management, które umożliwiają – w jednym ekosystemie – obsługę najważniejszych procesów z obszaru zarządzania talentami. Nowoczesne narzędzia przeznaczone są przede wszystkim dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ale z systemów PeopleForce korzystają też potentaci. Wśród klientów start-up ma takie marki, jak BMW, Ajax czy Rakuten. Gross partnerów stanowią jednak firmy z Ukrainy. Spółka liczy, że teraz do tego grona dołączą przedsiębiorstwa z naszego kraju. PeopleForce ma bowiem ambicję, by rozwijać się nad Wisłą, choć na celowniku ma także Hiszpanię.

Strategia rozwoju mimo wojny

Start-up z Kijowa opracowuje kompleksowe rozwiązania typu HR suite, umożliwiające zautomatyzowanie procesów zarządzania zasobami ludzkimi: na etapie rekrutacji oraz w trakcie zatrudnienia. Za pomocą ich specjalnej platformy oraz wybranych w ramach oferty funkcjonalności korporacje mogą nadzorować procesy wewnętrzne i prowadzić bezpośrednią komunikację z pracownikami. Eksperci twierdzą, że w regionie Europy Środkowo-Wschodniej potencjał na tego typu rozwiązania jest ogromny. To wciąż duża, niezagospodarowana nisza. Dlatego PeopleForce znalazł się na celowniku inwestorów. W nowatorski projekt zaangażował się niedawno Pracuj Venture, fundusz VC, którego partnerami zarządzającymi są Paweł Leks i Maciej Noga, a więc współzałożyciele Grupy Pracuj (fundusz w portfelu ma już takie spółki, jak: Gymsteer, SeniorApp, Inhire.io, Kadromierzczy Gamfi).

Czytaj więcej

Polaków nakarmią i napoją roboty

– Szukamy spółek, które oferują sprawdzone przez klientów narzędzia, mające potencjał do skalowania. PeopleForce dodatkowo notuje wysoką dynamikę wzrostu i poszukiwała partnera, który pomógłby rozwinąć się startupowi na kolejnych rynkach, w tym w Polsce – tłumaczy Mykola Mykhaylov, dyrektor inwestycyjny funduszu.

PeopleForce ostatnie miesiące miał wyjątkowo ciężkie. Zespół musiał wykazać się dużą determinacją w kontynuowaniu swojej działalności wobec wydarzeń wojennych. Jak podkreśla Paweł Leks, pomimo tych bezprecedensowych wyzwań start-up zdołał zmobilizować wszystkie siły, aby zapewnić sobie wzajemnie wsparcie i bezpieczeństwo oraz utrzymać zdecydowaną większość swoich klientów w Ukrainie. – Jednocześnie był w stanie nakreślić strategię wejścia na nowe rynki – dodaje z uznaniem.

Standard doświadczeń dla pracowników

Dotychczas głównym obszarem działalności spółki była Ukraina (wśród jej klientów są np. Robota.ua, Media Group Ukraine czy SkyUp). Tylko w Ukrainie z PeopleForce korzysta już ponad 250 organizacji (w 2021 r. startup czterokrotnie zwiększył sprzedaż). Mimo to firma ma międzynarodowe korzenie i z powodzeniem działa na rynkach globalnych, teraz myśli o ekspansji nad Wisłą, ale też w Hiszpanii. Zadanie nie jest proste, bo na rynku jest ogromna liczba narzędzi HR, które odpowiadają na różne problemy biznesowe. Ale – jak wskazuje Andrew Cetinic, prezes PeopleForce – największym wyzwaniem jest integracja tych rozwiązań w spójny ekosystem oraz stworzenie „standardu doświadczeń” dla pracowników i kontakt z wieloma dostawcami.

– PeopleForce chce być swego rodzaju hubem dla HR. Wspieramy takie obszary, jak rekrutacja, zaangażowanie pracowników, oceny pracownicze oraz ewaluacje – dodaje.

Kijowska spółka nie ukrywa, że pozyskanie inwestora z Polski to dla niej szczególnie ważny etap. Cetinic podkreśla, że start-up będzie mógł liczyć na wsparcie Pracuj Venture w ekspansji rynkowej.

Globalny rynek HR Management – według Market Research Future – w 2030 r. osiągnie wartość ponad 33,5 mld dol.

Wywodząca się z Kijowa innowacyjna spółka wdraża rozwiązania z zakresu HR Management, które umożliwiają – w jednym ekosystemie – obsługę najważniejszych procesów z obszaru zarządzania talentami. Nowoczesne narzędzia przeznaczone są przede wszystkim dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ale z systemów PeopleForce korzystają też potentaci. Wśród klientów start-up ma takie marki, jak BMW, Ajax czy Rakuten. Gross partnerów stanowią jednak firmy z Ukrainy. Spółka liczy, że teraz do tego grona dołączą przedsiębiorstwa z naszego kraju. PeopleForce ma bowiem ambicję, by rozwijać się nad Wisłą, choć na celowniku ma także Hiszpanię.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie