Historia sukcesu Lock.me może być cenną lekcją dla innych startupów. Spółka z Wrocławia, która stworzyła platformę dla escape roomów (tzw. marketplace), powstała w tym samym okresie, kiedy zaczęła się wielka popularność takiej formy rozrywki w naszym kraju, a więc na przełomie 2014 i 2015 r. Dzisiaj rozwiązanie opracowane przez Bartosza Idzikowskiego i Jakuba Cabana dla wielu firm z tej branży jest filarem sprzedaży. A na tym nie koniec - Lock.me organizuje „mistrzostwa świata” escape roomów (co roku wydarzenie gromadzi blisko 3 tys. uczestników), współtworzy serię gier planszowych Escape Tales (ok. 150 tys. sprzedanych egzemplarzy od Azji, przez Europę, po USA), czy - razem z BlueKey i Gamedust - rozwija platformę VR dla prowadzących pokoje zagadek na całym świecie. Przy tym wrocławski biznes wciąż działa w modelu startupowym i prowadzony jest przez kameralny, 6-osobowy zespół.
Wyszukiwarka i portal rezerwacyjny w jednym
Escape roomy, zwane również pokojami zagadek, to popularna forma spędzania czasu - scenariusze mają różnorodne tematyki, jak przygodowa, kryminalna, thriller, czy horror. Możesz je odwiedzać z rodziną, czy znajomymi z pracy. Wybór i możliwości są ogromne. Lock.me postarało się o usystematyzowanie tego rynku. Serwis skatalogował pokoje według ceny, czasu gry, poziomu trudności i innych cech. To swego rodzaju wyszukiwarka interesujących użytkownika ofert, ale jednocześnie platforma rezerwacyjna.
– Chcemy popularyzować escape roomy wśród możliwie najszerszej publiczności - ale bez reklam. Dostarczamy jedynie informacji, pozwalamy oceniać i pisać recenzje, aby każdy podjął samodzielną, świadomą decyzje. Stworzyliśmy Lock.me jako pasjonaci tej rozrywk - serwis porządkuje ofertę na danym rynku według odpowiednich kategorii, filtrów, a przede wszystkim na bazie ocen klientów - mówi Bartosz Idzikowski.
Czytaj więcej
Prace nad doznaniami użytkowników technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) stają się coraz bardziej zaawansowane. Wkrótce wejście w świat metaverse może być równie realne jak prawdziwe życie.