Reklama

Algorytm wskaże najlepsze pokoje zagadek

Płyną na fali boomu na escape room'y. Ich technologia VR, innowacyjna platforma i gry planszowe napędzają branżę. Ale ekspansja za ocean skończyła się porażką.

Publikacja: 27.06.2022 15:39

Algorytm wskaże najlepsze pokoje zagadek

Foto: SeongJoon Cho – Bloomberg

Historia sukcesu Lock.me może być cenną lekcją dla innych startupów. Spółka z Wrocławia, która stworzyła platformę dla escape roomów (tzw. marketplace), powstała w tym samym okresie, kiedy zaczęła się wielka popularność takiej formy rozrywki w naszym kraju, a więc na przełomie 2014 i 2015 r. Dzisiaj rozwiązanie opracowane przez Bartosza Idzikowskiego i Jakuba Cabana dla wielu firm z tej branży jest filarem sprzedaży. A na tym nie koniec - Lock.me organizuje „mistrzostwa świata” escape roomów (co roku wydarzenie gromadzi blisko 3 tys. uczestników), współtworzy serię gier planszowych Escape Tales (ok. 150 tys. sprzedanych egzemplarzy od Azji, przez Europę, po USA), czy - razem z BlueKey i Gamedust - rozwija platformę VR dla prowadzących pokoje zagadek na całym świecie. Przy tym wrocławski biznes wciąż działa w modelu startupowym i prowadzony jest przez kameralny, 6-osobowy zespół.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Biznes Ludzie Startupy
Polski start-up rewolucjonizuje medycynę. AI wykryje chorobę szybciej niż człowiek
Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama