Innowacyjne rozwiązanie start-upu OnStageAI odmienia sposób, w jaki prowadzone są transmisje nie tylko z największych wydarzeń z udziałem orkiestr symfonicznych. Zamiast sztabu fachowców pracujących nad realizacją materiału wideo z koncertu wystarczy „zatrudnić” algorytm stworzony przez rodzimą spółkę. Technologia warszawskiej firmy automatyzuje produkcję wideo, a sztuczna inteligencja (AI), przy wsparciu platformy chmurowej Amazon Web Services (AWS), jest w stanie zastąpić nawet 15 osób tradycyjnie pracujących nad relacją wideo. W OnStageAI podkreślają, że to rozwiązanie, dostępne w modelu subskrypcyjnym, może obniżyć koszty produkcji o grubo ponad 60 proc. w przeliczeniu na jeden koncert. – To przyszłościowy, zaawansowany technologicznie projekt, który przybliża piękno muzyki klasycznej znacznie szerszej publiczności – twierdzi Urban Ward, członek zarządu Nordic Sound Association i były dyrektor ds. komunikacji Orkiestry Symfonicznej w Göteborgu.