Ta polska firma chce zrewolucjonizować zarządzanie firmami

Podwarszawska spółka Bookero opracowała narzędzie, z którego korzystają ezoteryczki, psycholodzy czy właściciele jachtów i dźwiękoterapeuci. System obsługuje ponad 200 tys. rezerwacji miesięcznie.

Publikacja: 13.12.2022 01:08

Systemy rezerwacji w firmach trzeba usprawnić. Bookero wie jak

Systemy rezerwacji w firmach trzeba usprawnić. Bookero wie jak

Foto: NicoElNino / AdobeStock

Rodzime rozwiązanie to cyfrowy kalendarz, który w prosty i szybki sposób pozwala zarządzać tzw. bookingami. A w praktyce pomoże właścicielom przeróżnych biznesów, niezależnie od ich specyfiki, w efektywnym kierowaniu firmą.

Start-up został założony przez Pawła Nowakowskiego, który jest właścicielem software house’u, który tworzy zaawansowane systemy online do automatyzacji procesów w firmach. W 2017 r. stworzył platformę SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa) do zarządzania kalendarzami przedsiębiorców.

– Znaliśmy się na technologiach, mieliśmy świetne zaplecze w postaci wykwalifikowanego zespołu IT i potrafiliśmy rozwiązywać problemy, dlatego – gdy zauważyliśmy potrzebę na rynku – postanowiliśmy stworzyć własny system, szyty na miarę – wspomina Nowakowski. I podkreśla, że to tzw. technologia all-in-one.

– Usprawnia proces rezerwacji i pozwala na wygodne zarządzanie. Tworzenie listy kodów rabatowych, poszerzanie parametrów rezerwacji czy ustalanie reguł cenowych to tylko kilka z wielu dostępnych dla użytkowników opcji. Dzięki możliwości zaawansowanej personalizacji formularzy firma uniknie dodatkowej komunikacji i dopytywania o szczegóły przez klientów – tłumaczy założyciel Bookero.

System umożliwia nawet korzystanie z bezpiecznych płatności online. – Nasz system został stworzony dla każdej branży i jest mocno konfigurowalny. Do tej pory inne technologie pomijały potrzeby firm, którym zależało na czymś więcej niż tylko prostych formularzach rezerwacji – twierdzi Paweł Nowakowski.

Bookero postanowił zagospodarować więc niszę, oferując niestandardowe usługi. Jak wyjaśniają w podwarszawskiej spółce, automatyzacja wielu zadań, m.in. wysyłania powiadomień do klienta czy ustanawiania rezerwacji cyklicznych, wiąże się z oszczędnością czasu i nową jakością obsługi klienta.

Start-up ze swoją technologią chce docierać do branż, które dotychczas nie mogły korzystać z systemów rezerwacji z powodu ich ograniczeń. – Narzędzie skierowane jest do szerokiej grupy docelowej, od psychologów, przez ezoteryczki i dźwiękoterapeutów, aż po managerów studia paintballowego czy właścicieli drogich jachtów. Klienci wskazują na elastyczność dopasowania systemu do konkretnego modelu biznesu – zauważa założyciel Bookero.

Start-up obsługuje aktualnie ponad 200 tys. rezerwacji miesięcznie. Firma podkreśla, że rośnie z roku na rok w tempie kilkuset procent. Niestraszne jej obecne spowolnienie gospodarcze. Nowakowski twierdzi wręcz, że może to być okazja do jeszcze dynamiczniejszego rozwoju biznesu.

– Nadchodzący kryzys gospodarczy jeszcze bardziej zmusi nas do optymalizacji kosztów i czasu, a to zawsze ułatwiają technologie. W Bookero dążymy do tego, by stać się liderem rozwiązań w zakresie automatyzacji obsługi rezerwacji, dlatego inwestujemy w zespół specjalistów IT – dodaje prezes Bookero.

Z najnowszych danych Startup Poland wynika, że najwięcej młodych, innowacyjnych spółek w naszym kraju oferuje klientom oprogramowanie (dotyczy to niemal dwóch trzecich rodzimy start-upów), z czego większa część (36 proc.) to aplikacje webowe, a 26 proc. to aplikacje mobilne. Grono spółek, które jak Bookero, zamierzają zajmować się tematyką produktywności i usprawnianiem zarządzania, jest nad Wisłą całkiem sporo – szacuje się, że ta grupa stanowi aż 14 proc. start-upów (kolejne 13 proc. to firmy z tzw. branży business intelligence).

Bookero z jeszcze innego względu wpisuje się w ramy „typowej” innowacyjnej spółki w naszym kraju, gdyż – tak jak 64 proc. innych podmiotów z tego rynku – działa w modelu B2B. Niemal dwie trzecie start-upów w Polsce jako grupę docelową dla swoich usług wskazuje firmy małe i średnie (do 250 zatrudnionych).

Rodzime rozwiązanie to cyfrowy kalendarz, który w prosty i szybki sposób pozwala zarządzać tzw. bookingami. A w praktyce pomoże właścicielom przeróżnych biznesów, niezależnie od ich specyfiki, w efektywnym kierowaniu firmą.

Start-up został założony przez Pawła Nowakowskiego, który jest właścicielem software house’u, który tworzy zaawansowane systemy online do automatyzacji procesów w firmach. W 2017 r. stworzył platformę SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa) do zarządzania kalendarzami przedsiębiorców.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA