Nowa fryzura prosto z aplikacji. Nowe technologie wchodzą do salonów fryzjerskich

Polacy opracowali rozwiązanie, które użytkowniczkom pozwala sprawdzić, jak będą wyglądały w przedłużonych włosach. Fryzjera zastąpiły w tym wypadku technologie sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości.

Publikacja: 11.06.2024 20:03

Przedłużanie włosów też może być zaawansowane technologicznie. Rodzima marka Hollywood Hair wdraża a

Przedłużanie włosów też może być zaawansowane technologicznie. Rodzima marka Hollywood Hair wdraża aplikację opartą na systemach AI oraz AR i ma ambicję, by dzięki niej podbić rynek brytyjski

Foto: adobestock

Za nowatorskim rozwiązaniem stoi Hollywood Hair, warszawska firma specjalizująca się w przedłużaniu włosów. Jak przekonują w spółce, to jedyne tego typu oprogramowanie na rodzimym rynku beauty. Czy aplikacja podbije salony urody nad Wisłą?

Eksperymentowanie ze stylem i wyglądem

Hollywood Hair (HH) to marka stworzona przez Klaudię Duszyńską, businesswoman z 10-letnim doświadczeniem w biznesie. Przed rozpoczęciem działalności w branży przedłużania włosów prowadziła firmę modową Impress Me, która posiadała ogólnopolską sieć sklepów i własną szwalnię. Teraz ma plan, by swoimi salonami podbić nie tylko rodzimy rynek, ale również inne kraje. W globalnej ekspansji ma pomóc aplikacja. Narzędzie to pozwala w sposób całkowicie wirtualny przedłużyć włosy – na ekranie smartfona, dzięki inteligentnym algorytmom AI oraz technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), użytkowniczki będą mogły zobaczyć docelowy efekt, z każdej strony.

Czytaj więcej

Współzałożyciel polskiego Booksy ujawnia: Celujemy w ponad 10 mld dol. wartości

Klaudia Duszyńska liczy, że aplikacja mobilna Hollywood Hair podbije rynek. Nie ma bowiem na nim rozwiązań, które łączą tak różne funkcje jak rezerwacja wizyt, konsultacje online, wirtualne przedłużanie włosów i sklep, a wszystko na tzw. jeden klik w telefonie. – Dzięki innowacyjnemu narzędziu każda kobieta może eksperymentować z własnym stylem i wyglądem. Nasza aplikacja przeszła pomyślnie wszystkie testy i już możemy oddać ją w ręce użytkowników. To swego rodzaju rewolucja na rynku salonów beauty. Dzięki zastosowaniu AR można nie tylko wirtualnie przedłużyć włosy, ale także zmienić ich kolor czy strukturę, a potem obejrzeć ten efekt w aplikacji w czasie rzeczywistym – mówi Duszyńska. I podkreśla, że obecnie wiele firm świadczących usługi w tej branży korzysta z gotowych platform (głównie rezerwacyjnych) i nie tworzy własnych narzędzi.

– My się wyłamaliśmy i jestem przekonana, że była to właściwa decyzja – zaznacza założycielka Hollywood Hair.

Jak tłumaczy, aplikacja jest darmowa. Każdy jej użytkownik będzie posiadał swoją historię i kartę oraz będzie mógł zamówić produkty ze sklepu marki. W aplikacji znajduje się także quiz, na którego bazie kobiety będą mogły uzyskiwać informacje i porady na temat pielęgnacji włosów i rozwiązywania problemów z nimi związanych.

Prace nad aplikacją, w które zaangażowana była firma informatyczna DesignoWeb z siedzibą w Delhi w Indiach, trwały 11 miesięcy. Jak zapewnia Duszyńska, w ich trakcie wzięto pod uwagę najnowsze nowinki technologiczne.

Czytaj więcej

Dyrektorka Facebooka ds. różnorodności ukradła miliony. Kochała luksus

– Chcemy wyznaczać trendy, być postrzegani jako innowacyjna firma z wizją oraz zbudować markę globalną poprzez wyróżnianie się właśnie tego typu projektami – dodaje.

Nowa apka od Hollywood Hair jest dostępna na AppStore i GoogleStore.

Od Polski, przez Hiszpanię, po Anglię

Dziś HH to 12 salonów w polskich miastach oraz jeden w hiszpańskiej Marbelli. Duszyńska, która w ramach HH wprowadza na rynek również suplementy, kosmetyki i dedykowane akcesoria do włosów, w lipcu br. uruchomi pierwszy salon w Londynie.

– Nasza aplikacja będzie działała na rynku brytyjskim. Oferowana przez nas możliwość wirtualnego przedłużenia włosów powinna pomóc nam zdobywać nowe klientki, ugruntować naszą pozycję w Polsce i wspierać nas w jej budowaniu na świecie – wyjaśnia twórczyni marki HH.

Salon w Londynie ma być pierwszym krokiem do rozwoju polskiej marki na Wyspach. Firma zamierza bowiem stworzyć w Anglii całą sieć salonów, podobną do tej funkcjonującej w naszym kraju.

Dane wskazują, że globalny rynek sztucznej inteligencji w branży kosmetycznej był wart w 2020 r. przeszło 216 mln dol. Analitycy przewidują, że do roku 2027 wygeneruje on już ponad 1,26 mld dol. W kontekście innowacji technologicznych w sektorze beauty dziś karty rozdają giganci – Estée Lauder Companies oraz L’Oréal. Jednakże na rynku rozpycha się też wiele mniejszych graczy – warto choćby wspomnieć o polskim Booksy, jego rywalach: francuskim Planity oraz brytyjskim Fresha. Ponadto o swój kawałek tortu walczą kalifornijski Haus Labs, finansowany przez Lady Gagę, nowojorski GlossGenius, a także indyjski mirrAR, włoski MLH, FullFace z Chicago czy izraelsko-amerykańska spółka Gemma Robotics, opracowująca zautomatyzowaną maszynę do robienia make-upu.

Za nowatorskim rozwiązaniem stoi Hollywood Hair, warszawska firma specjalizująca się w przedłużaniu włosów. Jak przekonują w spółce, to jedyne tego typu oprogramowanie na rodzimym rynku beauty. Czy aplikacja podbije salony urody nad Wisłą?

Eksperymentowanie ze stylem i wyglądem

Pozostało 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Będą uczyć, jak nie paść ofiarą botów. Polska firma idzie w świat
Materiał partnera
4 miliony na urodziny
Materiał partnera
HP: Jak spowolnić rosnącą przepaść cyfrową i przyspieszyć gospodarkę?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma, numer 1 w USA, zapłaci za gole na Euro 2024. Ale nie piłkarzom
Materiał partnera
Usługi MAIN pomagają spełniać wymogi NIS2
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży