Biorąc pod uwagę, że – jak wynika z danych OECD – ponad 80 proc. pacjentów uważa słabą komunikację za najgorszy element ich doświadczeń z sektorem zdrowia, produkt zapowiadany przez polski start-up może znacząco wpłynąć na poprawę jakości tych kontaktów. Chodzi o tzw. voicebota, dzięki któremu pacjenci zyskają możliwość nieograniczonego kontaktu z placówkami medycznymi. System, za którym stoi polska firma eGabinet, ma wyeliminować dotychczasowe bariery – automatyzacja rutynowych zadań, takich jak potwierdzanie czy przekładanie terminów wizyt, przyniesie oszczędność czasu zarówno pacjentom, jak i personelowi. Teraz z powodzeniem tego typu kwestiami może zająć się sztuczna inteligencja.
Bot oszczędzi zarówno czas, jak i pieniądze
– Nasze rozwiązanie zapewni pacjentom szybki dostęp do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, takie jak kwestia opóźnień, dostępność lekarzy czy szczegóły usług i jej ewentualnych kosztów – mówi Piotr Strychalski, prezes eGabinetu.
Jak tłumaczy, za sprawą voicebota wszystko odbywa się bez potrzeby angażowania personelu medycznego. – Co więcej, dzięki automatycznym przypomnieniom i potwierdzeniom wizyt znacząco zmniejszamy ryzyko niepojawienia się pacjentów, co przekłada się na oszczędności zarówno czasu, jak i pieniędzy dla placówek medycznych – podkreśla.
Czytaj więcej
Naukowcy z Danii wykorzystują sztuczną inteligencję i dane milionów ludzi, aby przewidzieć, co wydarzy się w życiu danego człowieka i kiedy przyjdzie jego kres. To najdokładniejszy dotąd i najbardziej kompleksowy tego typu model.
Start-up powstał z myślą, by stać się nowoczesną alternatywą dla tradycyjnej rejestracji telefonicznej. Dziś eGabinet oferuje kompleksowe rozwiązania wspierające zarządzanie placówkami medycznymi oraz dokumentacją pacjentów. Na początku 2024 r. firma kierowana przez Strychalskiego pozyskała pieniądze od inwestorów. W drugiej rundzie od aniołów biznesu popłynęło 2,4 mln zł na znaczące przyspieszenie rozwoju technologicznego start-upu oraz zwiększenie zasięgu jego działalności.