Jak zbadać zadowolenie pracowników?

Polski start-up opracował inteligentnego asystenta, który ma odciążyć firmy w zadaniach związanych z przelewami, płatnościami i zarządzaniem zespołem. To też narzędzie do wyszukiwania dokumentów. Ale jego funkcjonalności ma szybko przybywać.

Publikacja: 08.10.2024 05:09

Mizzox wdraża projekt adresowany do małych i średnich przedsiębiorstw, które mierzą się z wyzwaniami zarządzania dużą ilością płatności, zadań i dokumentacji firmowej. Chodzi o platformę, która z jednej strony integruje kluczowe funkcje operacyjne w jednym, intuicyjnym interfejsie, a z drugiej automatyzuje procesy finansowe, synchronizuje z bankami, ale też pozwala na chmurową archiwizację dokumentów i wdraża zaawansowany system zarządzania zadaniami. W start-upie tłumaczą, że cel tego rozwiązania jest jeden – eliminacja barier technologicznych firm, umożliwiając przedsiębiorcom skupienie się na innowacjach i rozwoju.

Co potrafi „inteligentny asystent”?

Mizzox opracował swojego „inteligentnego asystenta” tak, by był kompleksowym narzędziem, pozwalającym optymalizować codzienne operacje i zwiększając efektywność pracy. Projekt zdaje egzamin, bo już ma 26 tys. aktywnych użytkowników. Na platformę postawiło w sumie 15 tys. firm. Dane wskazują, iż 40 proc. z nich jest z branży IT, zaś co czwarty podmiot to biura rachunkowe, księgowe lub kancelaria. Z systemu korzystają także klienci z sektora finansów i ubezpieczeń oraz firmy budowlane i deweloperskie.

W start-upie wskazują, że efekty są imponujące. Stosowanie tego asystenta przełożyć się bowiem miało na oszczędność czasu – w zależności od używanych paneli i funkcji – na poziomie od 4 do nawet 25 godzin miesięcznie.

Teraz do projektu dołącza Karol Sadaj, postać dobrze znana w świecie fintechów nad Wisłą. Ten były country manager Revoluta i Aion Banku w Polsce, związany także z funduszem AIP Seed, został przewodniczącym rady nadzorczej Mizzox. I nie stało się to przez przypadek. Spółka ma bowiem plan, by przekształcić się w fintech. Chce rozszerzyć bowiem swoją ofertę o produkty finansowe. Co więcej, zamierza wdrożyć więcej narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Wiadomo już, że AI będzie m.in. analizować poziom zadowolenia pracowników.

Czytaj więcej

Polski bot znajdzie pracę, pomoże z CV i doradzi studia

– Te nowe kierunki rozwoju pokazują, że Mizzox aktywnie kształtuje przyszłość technologii biznesowych. Wierzę, że te innowacje znacząco przyczynią się do dalszego zmniejszania luki AI w polskich przedsiębiorstwach – komentuje Sadaj.

A kłopot z tym dziś jest znaczący. Przemysław Kot, prezes Mizzox, przekonuje, iż małe i średnie przedsiębiorstwa borykają się z szeregiem problemów przy wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań AI, a do najważniejszych należą niska jakość danych i ich rozproszenie, które utrudniają efektywne wykorzystanie narzędzi analitycznych, ale też automatyzacja, która, paradoksalnie, potrafi generować więcej obowiązków, zamiast je redukować. – Do tego dochodzą błędy i przeinaczanie faktów przez modele językowe AI, podważające zaufanie do tych technologii, a przede wszystkim opór pracowników przed zmianami i nowymi technologiami – wylicza Kot.

Jak zaznacza, te problemy prowadzą do niechęci wobec wdrażania innowacyjnych rozwiązań, co z kolei pogłębia lukę technologiczną między MŚP a dużymi korporacjami. A Mizzox chce odpowiedzieć na te wyzwania, wdrażając platformę, która integruje najistotniejsze funkcje operacyjne.

– Zamiast korzystać z rozproszonych systemów do fakturowania, zarządzania zadaniami czy dokumentami, łączymy te rozwiązania w spójnym ekosystemie – wyjaśnia Przemysław Kot. – Nasza platforma nie tylko dostarcza narzędzia, ale również edukuje użytkowników w zakresie efektywnego wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennych operacjach biznesowych – kontynuuje.

Polskie firmy obawiają się sztucznej inteligencji

A jaka jest przyszłość AI w polskim biznesie? Z raportu „Power of AI” wynika, że aż 77 proc. respondentów widzi pozytywny wpływ tej technologii na rozwój swojego przedsiębiorstwa. Co więcej, blisko 60 proc. ma pozytywne nastawienie do dalszego wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, a 31 proc. planuje zwiększenie inwestycji w tym zakresie.

Eksperci z firmy BUZZcenter zastrzegają jednak, iż – mimo zauważalnych zalet – wiele organizacji nad Wisłą nadal obawia się tej technologii. Główne kwestie budzące wątpliwości przedsiębiorców to błędy w działaniu AI (48 proc.) oraz wyzwania związane z bezpieczeństwem danych (45 proc.).

– W miarę rozwoju technologii i wzrostu dostępności wysokiej jakości danych oraz mocy obliczeniowej AI będzie się stale poprawiać. Już teraz widzimy, jak te narzędzia przyczyniają się do obniżenia kosztów, oszczędności finansowych czy wzrostu jakości działań. To wszystko przekłada się na wyższe przychody przedsiębiorstw w różnych sektorach i do tej pory nie znalazłem branży, w której AI by nie miała sensu – mówi Radosław Mechło, head of AI w BUZZcenter.

Jego zdaniem technologia ta będzie nadal ewoluować. – Będzie miała coraz mniej wad i za chwilę niedokładność czy brak zrozumienia w wynikach będą tylko wspomnieniem – podkreśla.

Przebadane firmy w naszym kraju oceniają dziś swoją gotowość do wdrożenia sztucznej inteligencji na 2,87 w 5-punktowej skali. A to sugeruje umiarkowany poziom przygotowania. Miejsc do poprawy jest sporo – w zakresie wyzwań związanych z reorganizacją procesów średnia ocena wyniosła 3,49, za w kontekście ryzyk prawnych – 3,36. Analitycy przekonują, iż to świadczy o tym, iż przedsiębiorstwa w Polsce muszą podjąć dodatkowe kroki, aby odpowiednio wdrożyć tego typu technologie – od zmian w tzw. zarządzaniu zmianą wewnątrz firmy, po szkolenia i oswajanie pracowników z AI.

Mizzox wdraża projekt adresowany do małych i średnich przedsiębiorstw, które mierzą się z wyzwaniami

Mizzox wdraża projekt adresowany do małych i średnich przedsiębiorstw, które mierzą się z wyzwaniami zarządzania dużą ilością płatności, zadań i dokumentacji firmowej

Foto: AdobeStock

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10