Kelner czy bot? Dzięki AI polska firma odmienia gastronomię

W Rzeszowie aż 90 proc. klientów restauracji dokonuje rezerwacji online. – To wpływ amerykańskich jednostek wojskowych stacjonujących w okolicy – wskazują w start-upie MojStolik.pl.

Publikacja: 17.02.2025 18:02

Systemy rezerwacyjne, takie jak nasz, pozwalają oszczędzić czas, eliminują chaos związany z ręcznym

Systemy rezerwacyjne, takie jak nasz, pozwalają oszczędzić czas, eliminują chaos związany z ręcznym zarządzaniem i dają restauratorom szansę lepszego zrozumienia potrzeb klientów

Foto: adobestock

W licznych barach, kawiarniach i restauracjach w naszym kraju wciąż królują zeszyty i ołówki. W taki sposób zapisane są numery telefonów i imiona osób dokonujących rezerwacji, czasem pojawi się notatka o ulubionym daniu klienta. Ale te metody w dzisiejszych czasach już nie wystarczą, by budować długotrwałe relacje z gościem. Jak twierdzi Mariusz Piórkowski, prezes start-upu MojStolik.pl, analogowa przeszłość gastronomii przegra w starciu z cyfrową przyszłością. Choć jak sam przyznaje, restauratorzy niechętnie przyjmują zmiany technologiczne. Jego zdaniem pokutują: strach przed automatyzacją, obawy o koszty i utratę „ludzkiego” charakteru gościnności. Współtwórca systemu rezerwacyjnego MojStolik w sztucznej inteligencji upatruje jednak ratunku dla branży, a nie zagrożenia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku