IKEA podaje, że w ciągu najbliższych dwóch lat globalnie powstanie 11,5 tys. nowych stanowisk, w miarę otwierania około 30 nowych punktów kontaktu z klientami na całym świecie i inwestycji w sieć dystrybucji oraz digitalizację.
Z kolei ok. 7,5 tys. z obecnych miejsc pracy zostanie zlikwidowanych, głównie na poziomie funkcji globalnych oraz krajowych biur głównych. W Polsce do końca 2019 r. w ramach transformacji powstanie ok. 50 nowych stanowisk, a prawdopodobnie podobna liczba może zostać zlikwidowana – nie w sklepach, ale raczej w burze głównym. W ostatnim roku finansowym przychody firmy w naszym kraju wzrosły o 11 proc. i przekroczyły 4 mld zł. Polska jest jednym z trzech najszybciej rosnących rynków dla firmy na świecie.
Transformacja wdrażana przez Szwedów nie jest niczym nowym, coraz więcej firm na taki krok się decyduje, choć to ogromne wyzwanie i koszty, a procesy wewnętrzne wymagają wielkich zmian.
Z raportu firmy Fujitsu wynika, że obecnie liderami transformacji cyfrowej są firmy, które działają online i w większości przeszły już taki proces. Z kolei dwie trzecie firm działających w tradycyjnych branżach ma takie projekty dopiero w fazie realizacji.