Aktualizacja: 03.12.2024 08:51 Publikacja: 31.05.2020 19:10
Foto: Adobe Stock
Rynek e-handlu w poprzednich latach rósł dwucyfrowo. Ten rok może być wyjątkowy, bo podczas pandemii Polacy ruszyli na zakupy w internecie. Wiele firm zostało wręcz zalanych zamówieniami. – Sprzedaż internetowa podwoiła się w tym czasie – mówi Grzegorz Pilch, prezes VRG, właściciel marek Vistula czy W.Kruk. O podobnych zwyżkach online mówią także w LPP (marki Reserved czy House) oraz w CCC. Na Allegro sprzedaż rozpoczęło 15 tys. firm.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Sektor usług finansowych wyraźnie wyprzedza inne branże we wdrażaniu sztucznej inteligencji – wynika z najnowszego badania firmy SAS. Wśród największych wyzwań wskazywane są obszary dotyczące prywatności i bezpieczeństwa danych.
Jest wtorek, 3 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia kluczowe tematy gospodarcze.
Połowa zawodów wykonywanych przez osoby z wyższym wykształceniem napotyka technologię AI przynajmniej raz w miesiącu. Problem w tym, że ledwie 40 proc. studentów kierunków inżynierskich zdobywa na studiach podstawową wiedzę z zakresu AI.
Tylko 40 proc. studentów kierunków inżynierskich w Polsce przyznaje, że na uczelniach zdobywa podstawową wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji – wynika z badania, które opisujemy jako pierwsi.
Zbyt wolne nadążanie edukacji, w tym programów szkół wyższych, za szybkimi zmianami w gospodarce i społeczeństwie, to nie tylko polski problem. I jeden z powodów malejącej popularności studiów.
Skala strat finansowych związanych z kradzieżą tożsamości, wyłudzeniami lub nieuprawnionym dostępem do środków finansowych powoduje, że klienci, podmioty z sektora e-commerce i instytucje finansowe powinny wdrożyć nowoczesne rozwiązania ICT.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Praca współtworząca sztuczną inteligencję powinna się stawać współwłaścicielką kapitału. Kapitał w konkurencji powinien być zainteresowany tym, by nie tracić przewagi konkurencyjnej, którą ma dzięki pracy ze sztuczną inteligencją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas