Watykan wypuścił e-różaniec. Kliknij, by się pomodlić

mat. pras.

Click to Pray to hasło e-Różańca, czyli „smart” gadżetu prosto z Watykanu. Inteligentne technologie tzw. ubieralne przekroczyły granice Stolicy Apostolskiej.

Watykan wypuścił na rynek właśnie eRosary, czyli cyfrowy smart-różaniec. Gadżet w formie bransoletki z krzyżem łączy się z naszym smartfonem i zainstalowaną na nim specjalną aplikacją Click to Pray, kliknij, by się pomodlić.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfon poprowadzi pielgrzyma. Najnowsza aplikacja

Inteligentny różaniec, odpowiednik tzw. inteligentnych opasek, czy smartwatch’y, które są najpopularniejszą kategorią technologii wearables, to w praktyce 10 koralików z agatu i hematytu, spiętych krzyżem, w którym kryje się elektronika. Aby uruchomić apkę wystarczy ręką, na której mamy założony e-Różaniec, przeżegnać się. Wówczas użytkownik może wybrać jedną z trzech opcji modlitwy: standardową, różaniec kontemplacyjny, a także wersję tematyczną, która ma być co roku urozmaicana.

Apka daje też dostęp do przewodnika audio, galerii zdjęć i personalizowanych treści dla wiernych. Ale to nie wszystko. eRosary, który ma pomóc wiernym z młodszego pokolenia w zgłębianiu modlitwy różańcowej, posiada również funkcje typowe dla opasek typu fitness, a więc śledzi puls, czy liczbę kroków.

CZYTAJ TAKŻE: W japońskim stylu o papieżu Polaku

Producentem urządzenia jest Acer, ale zakupu można dokonać bezpośrednio w Stolicy Piotrowej lub na włoskim Amazonie. Sprzęt, który wyceniono na 99 euro, odporny jest na pył i wodę, a na jednym ładowaniu może pracować do czterech dni (różaniec ładuje się specjalną stacją dokującą, dołączoną do zestawu).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Australia: za cyberatakiem na parlament stały Chiny

Australijskie służby wywiadowcze ustaliły, że za cyberatak na parlament i trzy największe partie polityczne ...

Silniki BMW zabrzmią muzyką Zimmera

Niemiecki kompozytor filmowy Hans Zimmer pisze teraz muzykę do… samochodów elektrycznych. Rozpoczął właśnie współpracę ...

Mogą powstać konkurencyjne badania internetu, telewizji i radia

Gemius i PBI chcą wspólnie badać, jak Polacy korzystają z internetu, radia i telewizji. ...

Po euforii nie ma już śladu. Lyft niepokoi jednorożce

Kurs akcji największego rywala Ubera na rynku amerykańskim szybko znalazł się poniżej ceny z ...

Zalando na celowniku Alibaby?

Chiński gigant ma do wydania aż 15 mld euro na globalna ekspansję, interesuje się ...

Technologiczni giganci inwestują miliardy w biura i kampusy

Google będzie miał nową siedzibę w Nowym Jorku i snuje plany ogromnego miasteczka-kampusu w ...